Kdo by měl zájem o nejlevnější X5, má nyní možnost si objednat verzi sDrive25d, která kombinuje čtyřválcový diesel a pohon výhradně zadních kol.
Při představení na jaře minulý rok, automobilka BMW šokovala oznámením, že pod kapotou nové X5 bude i malý čtyřválcový diesel a bude v kombinaci pohonu všech kol, nebo pouze těch zadních. Skutečně 218 koní a 450 N.m. nezní nikterak lákavě, ale na druhou stranu, může některé zákazníky zlákat kombinovaná spotřeba pouhých 5,6 litrů na sto kilometrů.
Tato verze nebyla až doposud v nabídce Českého BMW. Nyní si ji můžete pořídit za 1 406 600 Kč. Což je také nová cena „již od“. Kdo se bojí, že čtyřválcový vznětový dvoulitr, bude mít s velkým SUV hodně práce a nebude poskytovat dostatečnou dynamiku, si může v klidu oddychnout. Dvoulitr zvládne rozpohybovat X5 z klidu na 100 km/h rychlost během 8,2 sekundy a maximálně jej rozjet na 220 km/h.
V nabídce je však i pohon všech kol, který se stejným motorem váží o 45 kg více, navíc si za čtyřkolku musíte připlatit, v prémiové sféře, rozumných 67 600 Kč. Otázkou však zůstává, zda se najde více zákazníků, kteří by preferovali velké SUV s malý motorem a pohonem zadní nápravy…
Zdroj: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.