Nissan částečně odtajnil své plány se svým modelem Navara. Chtěl by jej vyrábět nejen jako pick-up, ale také jako pětidveřové SUV.
Tyto plány s prvotně užitkově zamřeným modelem Navara, odtajnil vedoucí vývoje Nissanu, Takashi Fukui. V rozhovoru pro The Motor News, Fukui řekl, že Navara SUV je „v procesu vývoje“ a poprvé by se na světové trhy měla ukázat v průběhu příštího roku, kdy přesně neuvedl.
Ani další informace v rozhovoru nezmínil. Snažil se být co nejméně konkrétní a dát najevo, že ještě není čas o SUV derivátu modelu Navara mluvit. Cílem Nissanu je začít konkurovat Fordu Everest, který má dorazit taktéž příští rok.
Co se motorů týče, nenabízí se nám příliš motorizací, které by měly s větší pravděpodobností zavítat pod kapotu SUV derivátu Navary. Zřejmě o pohon bude starat osvědčený 2,5 litrový čtyřválec, spalující benzín popřípadě ageregát o témže objemu, který bude spalovat naftu. Výkon by mohl být 120 kW a 140 kW.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?