Nová Mazda 2 se změnila ve stylu Mazdy 6. Je větší, lehčí, výkonnější a úspornější. Bude to stačit na Volkswagen Polo nebo Forda Fiestu?
Japonský automobilový průmysl výrazně dotahuje evropský. A právě Mazda se svými novými technologiemi ukazuje novou cestu, jak splnit nesmyslné emisní normy. Zároveň se z jejích vozů nevytratila náruživost a zábava. Zdědila tyto přednosti i nová Mazda 2?
Začněme designem. Ten vychází z konceptu Hazumi, který byl vystaven letos na autosalonu v Ženevě. Samozřejmě došlo k menší evoluci designu a křivky nové Mazdy 2 jsou trochu jemnější. Přesto nechybí nové malé Mazdě dost sebevědomí, atraktivity a individualizace. Působí tak dravě, dynamicky a vcelku vkusně.
Palubní deska je jednoduchá s nádechem moderny, což působí nenápadně, přesto jsou zde detaily, které vdechují interiéru řád a šarm.
Rozměrný rychloměr, téměř převzatý z Mazdy 3 navozuje dojem sportovnosti. Ten ostatně doplňuje i volant, který také poskytla Mazda 3.
Mezigeneračně narostla v délce o 140 mm, o 80 mm je delší rozvor a do výšky „vyrostla o 25 mm. Přes nárůst rozměrů, rozšíření výbavy a nových technologií, zhubla o 100 kg.
Pod kapotou nalezneme motory využívající Skyactiv technologii. Benzínový 1.3 litrový Skyactiv-G agregát s výkonem 68 kW a dieselový 1.5 litrový Skyactiv-D s výkonem 77 kW a maximem točivého momentu o hodnotě 250 N.m. Tyto dva agregáty doplní benzinová atmosférická jednotka s výkonem 55 kW, přičemž se očekává příchod silnější varianty.
První příležitost vidět novou Mazdu 2 bude na podzim v Paříži. Do Čech bude dovážen z výrobního závodu v Japonsku. Vyrábět se však bude i v Thajsku nebo Mexiku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?