Nová Mazda 2 se změnila ve stylu Mazdy 6. Je větší, lehčí, výkonnější a úspornější. Bude to stačit na Volkswagen Polo nebo Forda Fiestu?
Japonský automobilový průmysl výrazně dotahuje evropský. A právě Mazda se svými novými technologiemi ukazuje novou cestu, jak splnit nesmyslné emisní normy. Zároveň se z jejích vozů nevytratila náruživost a zábava. Zdědila tyto přednosti i nová Mazda 2?
Začněme designem. Ten vychází z konceptu Hazumi, který byl vystaven letos na autosalonu v Ženevě. Samozřejmě došlo k menší evoluci designu a křivky nové Mazdy 2 jsou trochu jemnější. Přesto nechybí nové malé Mazdě dost sebevědomí, atraktivity a individualizace. Působí tak dravě, dynamicky a vcelku vkusně.
Palubní deska je jednoduchá s nádechem moderny, což působí nenápadně, přesto jsou zde detaily, které vdechují interiéru řád a šarm.
Rozměrný rychloměr, téměř převzatý z Mazdy 3 navozuje dojem sportovnosti. Ten ostatně doplňuje i volant, který také poskytla Mazda 3.
Mezigeneračně narostla v délce o 140 mm, o 80 mm je delší rozvor a do výšky „vyrostla o 25 mm. Přes nárůst rozměrů, rozšíření výbavy a nových technologií, zhubla o 100 kg.
Pod kapotou nalezneme motory využívající Skyactiv technologii. Benzínový 1.3 litrový Skyactiv-G agregát s výkonem 68 kW a dieselový 1.5 litrový Skyactiv-D s výkonem 77 kW a maximem točivého momentu o hodnotě 250 N.m. Tyto dva agregáty doplní benzinová atmosférická jednotka s výkonem 55 kW, přičemž se očekává příchod silnější varianty.
První příležitost vidět novou Mazdu 2 bude na podzim v Paříži. Do Čech bude dovážen z výrobního závodu v Japonsku. Vyrábět se však bude i v Thajsku nebo Mexiku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?