Japonský automobilový průmysl výrazně dotahuje evropský. A právě Mazda se svými novými technologiemi ukazuje novou cestu, jak splnit nesmyslné emisní normy. Zároveň se z jejích vozů nevytratila náruživost a zábava. Zdědila tyto přednosti i nová Mazda 2?
Začněme designem. Ten vychází z konceptu Hazumi, který byl vystaven letos na autosalonu v Ženevě. Samozřejmě došlo k menší evoluci designu a křivky nové Mazdy 2 jsou trochu jemnější. Přesto nechybí nové malé Mazdě dost sebevědomí, atraktivity a individualizace. Působí tak dravě, dynamicky a vcelku vkusně.
Palubní deska je jednoduchá s nádechem moderny, což působí nenápadně, přesto jsou zde detaily, které vdechují interiéru řád a šarm.
Rozměrný rychloměr, téměř převzatý z Mazdy 3 navozuje dojem sportovnosti. Ten ostatně doplňuje i volant, který také poskytla Mazda 3.
Mezigeneračně narostla v délce o 140 mm, o 80 mm je delší rozvor a do výšky „vyrostla o 25 mm. Přes nárůst rozměrů, rozšíření výbavy a nových technologií, zhubla o 100 kg.
Pod kapotou nalezneme motory využívající Skyactiv technologii. Benzínový 1.3 litrový Skyactiv-G agregát s výkonem 68 kW a dieselový 1.5 litrový Skyactiv-D s výkonem 77 kW a maximem točivého momentu o hodnotě 250 N.m. Tyto dva agregáty doplní benzinová atmosférická jednotka s výkonem 55 kW, přičemž se očekává příchod silnější varianty.
První příležitost vidět novou Mazdu 2 bude na podzim v Paříži. Do Čech bude dovážen z výrobního závodu v Japonsku. Vyrábět se však bude i v Thajsku nebo Mexiku.