Nová Mazda 2 se změnila ve stylu Mazdy 6. Je větší, lehčí, výkonnější a úspornější. Bude to stačit na Volkswagen Polo nebo Forda Fiestu?
Japonský automobilový průmysl výrazně dotahuje evropský. A právě Mazda se svými novými technologiemi ukazuje novou cestu, jak splnit nesmyslné emisní normy. Zároveň se z jejích vozů nevytratila náruživost a zábava. Zdědila tyto přednosti i nová Mazda 2?
Začněme designem. Ten vychází z konceptu Hazumi, který byl vystaven letos na autosalonu v Ženevě. Samozřejmě došlo k menší evoluci designu a křivky nové Mazdy 2 jsou trochu jemnější. Přesto nechybí nové malé Mazdě dost sebevědomí, atraktivity a individualizace. Působí tak dravě, dynamicky a vcelku vkusně.
Palubní deska je jednoduchá s nádechem moderny, což působí nenápadně, přesto jsou zde detaily, které vdechují interiéru řád a šarm.
Rozměrný rychloměr, téměř převzatý z Mazdy 3 navozuje dojem sportovnosti. Ten ostatně doplňuje i volant, který také poskytla Mazda 3.
Mezigeneračně narostla v délce o 140 mm, o 80 mm je delší rozvor a do výšky „vyrostla o 25 mm. Přes nárůst rozměrů, rozšíření výbavy a nových technologií, zhubla o 100 kg.
Pod kapotou nalezneme motory využívající Skyactiv technologii. Benzínový 1.3 litrový Skyactiv-G agregát s výkonem 68 kW a dieselový 1.5 litrový Skyactiv-D s výkonem 77 kW a maximem točivého momentu o hodnotě 250 N.m. Tyto dva agregáty doplní benzinová atmosférická jednotka s výkonem 55 kW, přičemž se očekává příchod silnější varianty.
První příležitost vidět novou Mazdu 2 bude na podzim v Paříži. Do Čech bude dovážen z výrobního závodu v Japonsku. Vyrábět se však bude i v Thajsku nebo Mexiku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.