Nová Mazda 2 se změnila ve stylu Mazdy 6. Je větší, lehčí, výkonnější a úspornější. Bude to stačit na Volkswagen Polo nebo Forda Fiestu?
Japonský automobilový průmysl výrazně dotahuje evropský. A právě Mazda se svými novými technologiemi ukazuje novou cestu, jak splnit nesmyslné emisní normy. Zároveň se z jejích vozů nevytratila náruživost a zábava. Zdědila tyto přednosti i nová Mazda 2?
Začněme designem. Ten vychází z konceptu Hazumi, který byl vystaven letos na autosalonu v Ženevě. Samozřejmě došlo k menší evoluci designu a křivky nové Mazdy 2 jsou trochu jemnější. Přesto nechybí nové malé Mazdě dost sebevědomí, atraktivity a individualizace. Působí tak dravě, dynamicky a vcelku vkusně.
Palubní deska je jednoduchá s nádechem moderny, což působí nenápadně, přesto jsou zde detaily, které vdechují interiéru řád a šarm.
Rozměrný rychloměr, téměř převzatý z Mazdy 3 navozuje dojem sportovnosti. Ten ostatně doplňuje i volant, který také poskytla Mazda 3.
Mezigeneračně narostla v délce o 140 mm, o 80 mm je delší rozvor a do výšky „vyrostla o 25 mm. Přes nárůst rozměrů, rozšíření výbavy a nových technologií, zhubla o 100 kg.
Pod kapotou nalezneme motory využívající Skyactiv technologii. Benzínový 1.3 litrový Skyactiv-G agregát s výkonem 68 kW a dieselový 1.5 litrový Skyactiv-D s výkonem 77 kW a maximem točivého momentu o hodnotě 250 N.m. Tyto dva agregáty doplní benzinová atmosférická jednotka s výkonem 55 kW, přičemž se očekává příchod silnější varianty.
První příležitost vidět novou Mazdu 2 bude na podzim v Paříži. Do Čech bude dovážen z výrobního závodu v Japonsku. Vyrábět se však bude i v Thajsku nebo Mexiku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.