Automobilka Porsche se vydává do segmentu, který pro ni není příliš typická. Brzy uvede model, který bude konkurovat Nissanu 370Z, Mercedes SLK, BMW Z4 a nebo Jaguar F-Type.
Doba, kdy Porsche vyráběla čistokrevné sporťáky a z nevýhody (uložení motoru vzadu) vytvořili legendární a skvěle ovladatelnou 911, jsou pryč. Automobilku v době nelehkých časů zachránilo SUV Cayenne a dnes má v nabídce dvě SUV a jednu „limuzínu“. Porsche nadále pokračuje ve své ofenzivě a v brzké době by chtělo ovládnout další místo na trhu.
Svou „rukavici vhodí“ mezi tak ostřílené hochy jako je Mercedes-Benz SLK, BMW Z4, Nissan 370Z a nebo nováčka Jaguara F-TYPE. Ano správně, Porsche chce přivést na trh nový „entry“ model. Ten nabídne zákazníkům levnější alternativu nejlevnějších modelů, které jsou v součastnosti v nabídce a to Boxster a Cayman. Lze tedy očekávat cenu pod hranicí 1,4 milionu. Konkrétně odhadujeme základní cenu na 1,2-1,3 milionu.
Vůz má pracovní název Porsche 718. Laškuje se s myšlenkou nástupce Porsche 550 Spyder z roku 1950. Nová 718 bude postavena na upravené platformě modelu Boxster. Stěžejní pro inženýry Porsche je udržení nízké váhy. Pod kapotu se dostanou agregáty s objemem 2,0 a 2,5 litru, které budou mít výkon 280 respektive 350 koní. Spojeny budou jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak i s automatem. Porsche chce 718 nabídnout opravdu zapáleným řidičům. Což znamená výhradně pohon zadní nápravy.
Porsche 718 se možná představí již v roce 2016 na autosalonu v Ženevě.
Zdroj: autobild.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.