Japonská automobilka Toyota konečně vydala nějaké nové podrobnější informace o modelu Yaris pro letošní rok.
Vedení značky jej popisuje jako více dynamický a emotivní vůz, který přijal nové prvky faceliftu a tak trochu si bere příklad od menší Toyoty Aygo. Faceliftovaný Yaris je vybaven novou přední maskou chladiče, která má menší mřížku. Přední část také nově ve standardu zdobí LED světlomety, vzadu se pro změnu objevil nový zadní nárazník. K celkové přeměně vizáže jistě napomohli i nová 15-ti a 16-ti palcová litá kola.
Samozřejmostí je i vylepšení Interiéru, kde na první pohled lze vidět novou přístrojovou desku, upravený středový panel a své místo si zde našly i kvalitnější materiály. Mezi další přednosti patří měkčené plasty, chromované dekory, lepší čalounění sedadel a volitelný systém Toyota Touch 2 infotainment s větším displejem o rozměru sedm palců.
V Evropě bude vylepšený Yaris k dispozici se čtyřmi motory:
• 1,0-litrový tříválcový benzín s výkonem 69 koní a s 95 Nm točivého momentu
• 1,3-litrový čtyřválcový benzín s výkonem 99 koní a s 125 Nm točivého momentu
• 1.4 čtyřválcový diesel s výkonem 90 koní a s 205 Nm točivého momentu
• Hybridní 1,5-litrový čtyřválec s výkonem 100 koní
zdroj: Toyota
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?