Japonská automobilka Toyota konečně vydala nějaké nové podrobnější informace o modelu Yaris pro letošní rok.
Vedení značky jej popisuje jako více dynamický a emotivní vůz, který přijal nové prvky faceliftu a tak trochu si bere příklad od menší Toyoty Aygo. Faceliftovaný Yaris je vybaven novou přední maskou chladiče, která má menší mřížku. Přední část také nově ve standardu zdobí LED světlomety, vzadu se pro změnu objevil nový zadní nárazník. K celkové přeměně vizáže jistě napomohli i nová 15-ti a 16-ti palcová litá kola.
Samozřejmostí je i vylepšení Interiéru, kde na první pohled lze vidět novou přístrojovou desku, upravený středový panel a své místo si zde našly i kvalitnější materiály. Mezi další přednosti patří měkčené plasty, chromované dekory, lepší čalounění sedadel a volitelný systém Toyota Touch 2 infotainment s větším displejem o rozměru sedm palců.
V Evropě bude vylepšený Yaris k dispozici se čtyřmi motory:
• 1,0-litrový tříválcový benzín s výkonem 69 koní a s 95 Nm točivého momentu
• 1,3-litrový čtyřválcový benzín s výkonem 99 koní a s 125 Nm točivého momentu
• 1.4 čtyřválcový diesel s výkonem 90 koní a s 205 Nm točivého momentu
• Hybridní 1,5-litrový čtyřválec s výkonem 100 koní
zdroj: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.