Větší a praktičtější Mercedes-Benz C-class oficiálně přichází. Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu německého výrobce automobilů Mercedes-Benz konečně ve verzi kombi.
Kombík má velmi podobný design jako sedan, až od B-sloupků dochází ke změně. Celkově měří 4702 mm, to je o 96 mm více než menší sedan. O 80 mm se prodloužil i rozvor, který je výsledně 2840 mm dlouhý. Z tohoto navýšení rozměrů těží nejvíce cestující na zadních sedadel, kteří si polepší o výrazných 45 mm, které pocítí převážně v oblasti prostoru na kolena.
Logicky byl navýšen i prostor pro zavazadla. Ten narostl na výsledných 490 litrů. Po sklopení sedadel je k dispozici 1510 litrů. Pro srovnání, BMW 3 kombi má objem 495 litrů, po sklopení sedadel 1500.
Zadní sedadla jsou rozděleny v poměru 40/20/40, zatímco předchozí generace měla dělení 60/40. Zároveň i skládání je daleko komfortnější. Sedadla lze skládat elektricky, čili bez jakékoliv námahy. Snadné je i ovládání pátých dveří. Velmi užitečný je systém Hands-Free Acess, který umožňuje otevření zavazadlového prostoru, pouhým mávnutím nohou pod nárazník vozu.
Paleta motorů zůstává totožná s tou u karoserie sedan. Zároveň se spekuluje o hybridních verzích a nově také o šestiválci. K jejich příchodu na trh by mohlo dojít již příští rok. Zatím jsou však tyto informace stále nepotvrzeny.
Zdroj: Autocar
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.