Třetí generace Nissan Murano odvážnější design, luxusnější interiér. Boj o zákazníky v Americe a následně na celém světě začne již brzy.
Třetí generace Nissan Murano bude mít svoji veřejnou premiéru na autosalonu v New Yorku. Nový model, který si půjčuje design od konceptu Rezonance, půjde do prodeje v Severní Americe již v tomto roce.
Nissan popisuje styl nového Murana jako "převratný". Přináší novou přední mřížku ve V-Motion stylu a plovoucí linii střechy z konceptu Resonance, který byl poprvé představen na loňském autosalonu v Detroitu.
Nissan Murano je o něco nižší, širší a delší než předchozí druhá generace, kterou nahrazuje. Výrazně se zapracovalo na aerodynamice. Díky novým nárazníkům, zadního spoileru se zlepšila výsledná aerodynamika o 16%.
Nissan říká, že Murano používá v interiéru prvotřídní materiály. Design si půjčuje od již zmíněného konceptu Rezonance. A tak se můžeme těšit na interiér, který svou posádku bude hýčkat. Zároveň se zvýšila jednoduchost. Ubylo 60% ovladačů a tlačítek, což pomohlo vytvořit uživatelsky přívětivé prostředí.
Základní motorizace bude zážehový atmosférický motor V6 s objemem 3,5 litrů. Ten bude poskytovat 194 kW a spotřeba by měla klesnout o zhruba 20%. Hmotnost, která do značné míry ovlivňuje spotřebu, klesla o 58 kg.
Zdroj: Nissan
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?