Třetí generace Nissan Murano odvážnější design, luxusnější interiér. Boj o zákazníky v Americe a následně na celém světě začne již brzy.
Třetí generace Nissan Murano bude mít svoji veřejnou premiéru na autosalonu v New Yorku. Nový model, který si půjčuje design od konceptu Rezonance, půjde do prodeje v Severní Americe již v tomto roce.
Nissan popisuje styl nového Murana jako "převratný". Přináší novou přední mřížku ve V-Motion stylu a plovoucí linii střechy z konceptu Resonance, který byl poprvé představen na loňském autosalonu v Detroitu.
Nissan Murano je o něco nižší, širší a delší než předchozí druhá generace, kterou nahrazuje. Výrazně se zapracovalo na aerodynamice. Díky novým nárazníkům, zadního spoileru se zlepšila výsledná aerodynamika o 16%.
Nissan říká, že Murano používá v interiéru prvotřídní materiály. Design si půjčuje od již zmíněného konceptu Rezonance. A tak se můžeme těšit na interiér, který svou posádku bude hýčkat. Zároveň se zvýšila jednoduchost. Ubylo 60% ovladačů a tlačítek, což pomohlo vytvořit uživatelsky přívětivé prostředí.
Základní motorizace bude zážehový atmosférický motor V6 s objemem 3,5 litrů. Ten bude poskytovat 194 kW a spotřeba by měla klesnout o zhruba 20%. Hmotnost, která do značné míry ovlivňuje spotřebu, klesla o 58 kg.
Zdroj: Nissan
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?