Elektromobil bude mít brzy každá automobilka. Z prémiových značek má například BMW již dva. Audi tak dlouho neotálí a připravuje A6 L e-tron, respektive hybridní „ášestku“, která dokáže jet jen na elektřinu.
Nový hybrid od Audi by měl stát na základech Audi A6 L, tedy prodloužené verzi, která se prodává jen v Číně. Lze tedy předpokládat, že se začne prodávat nejdříve tam a možná se do Evropy vůbec nedostane. To však Audi nepotvrdila.
Stejně tak neuvedla, kdy by chtěla svůj Audi A6 L e-tron koncept přetavit do podoby, ve které by jí začala prodávat. Jedna z mála informací, které Audi uvedla je, že by elektricko-benzínová Audi A6 měla ujet čistě na elektřinu více než 50 kilometrů.
V prohlášení Audi zmínil předseda Profesor Rupert Stadler: „Utváříme budoucnost elektrické mobility v Číně“.
Další střípek do skládanky je výkon A6 L e-tron. Podle posledních informací by má koncept, z kterého bude vycházet i sériový model, výkon 211 koní (155 kW) bude poskytovat benzinový 2,0 litrový přeplňovaný agregát a další 95 koní (70 kW) bude dodávat elektromotor, který bude napájet několik lithium baterií.
Zdroj: worldcarfans.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?