Hyundai se snaží držet krok s Evropskými automobilkami, které velmi ostražitě sleduje. Zřejmě i proto přichází s novým crossoverem postaveným na modelu ix20.
Poslední dobou jsou velmi v módě „offroad“ verze klasických modelů. Tedy přesněji řečeno, „offroad“ pouze co se designu týče. Přidáním plastových nárazníků kolem celého vozu, někdy i zvýšení světlé výšky, označení Cross a nebo nějaké podobné, jiný design sedaček a nějaký ten štítek na pátých dveří. No a hned je na světě „offroad“, většinou s pohonem jedné nápravy a tudíž bez předpokladů k provozu v lehkém terénu.
I přes tento fakt, že se jedná jen o offroady na oko, je takovýto typ automobilů poměrně žádaným zbožím. Česká Škodovka již nějaký ten rok nabízí modely Scout. Od Fabie, přes Roomster až po Octavii.
V b-segmentu jede o velmi oblíbené verze. A tak i Jihokorejský Hyundai připravuje crossoverový model. Hyundai ix20, která je na trhu od roku 2010, dostává na polní cesty, nebo spíše do města, kde se cítí jako doma, výzbroj v podobě výrazných plastů. Zároveň jí zvýší světlou výšku a přidají chromované dekorace na zadním nárazníku. Pohon všech kol nedostane a tak bude jejím teritoriem spíše nezpevněná cesta k chalupě.
Plastová „výzbroj“ je doplněna o šedě lakované šestnáctipalcové lité kola a tónovaná skla. Dle několika zdrojů je ix20 Cross určen jen pro vybrané trhy a doposud není jasné, zda mezi ně patří i ten náš. Pokud přeci jen patří, čekejte základní cenu Cross verze atakující 17 000 euro (v přepočtu 467 000 Kč).
Zdroj: Hyundai
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?