Hyundai se snaží držet krok s Evropskými automobilkami, které velmi ostražitě sleduje. Zřejmě i proto přichází s novým crossoverem postaveným na modelu ix20.
Poslední dobou jsou velmi v módě „offroad“ verze klasických modelů. Tedy přesněji řečeno, „offroad“ pouze co se designu týče. Přidáním plastových nárazníků kolem celého vozu, někdy i zvýšení světlé výšky, označení Cross a nebo nějaké podobné, jiný design sedaček a nějaký ten štítek na pátých dveří. No a hned je na světě „offroad“, většinou s pohonem jedné nápravy a tudíž bez předpokladů k provozu v lehkém terénu.
I přes tento fakt, že se jedná jen o offroady na oko, je takovýto typ automobilů poměrně žádaným zbožím. Česká Škodovka již nějaký ten rok nabízí modely Scout. Od Fabie, přes Roomster až po Octavii.
V b-segmentu jede o velmi oblíbené verze. A tak i Jihokorejský Hyundai připravuje crossoverový model. Hyundai ix20, která je na trhu od roku 2010, dostává na polní cesty, nebo spíše do města, kde se cítí jako doma, výzbroj v podobě výrazných plastů. Zároveň jí zvýší světlou výšku a přidají chromované dekorace na zadním nárazníku. Pohon všech kol nedostane a tak bude jejím teritoriem spíše nezpevněná cesta k chalupě.
Plastová „výzbroj“ je doplněna o šedě lakované šestnáctipalcové lité kola a tónovaná skla. Dle několika zdrojů je ix20 Cross určen jen pro vybrané trhy a doposud není jasné, zda mezi ně patří i ten náš. Pokud přeci jen patří, čekejte základní cenu Cross verze atakující 17 000 euro (v přepočtu 467 000 Kč).
Zdroj: Hyundai
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.