Australská odnož amerického Fordu, společnost Ford Performance Vehicles (FPV), se údajně chystá začít výrobu omezené speciální edice modelu Falcon GT.
Ta by měla být vyrobena v počtu asi 500 kusů a jak název napovídá, tato edice nebude určena pro slabší povahy. Podle magazínu DRIVE, je zvláštní edice Falcona naplánována do výroby tak, aby stihla přijít do prodeje už letos v červnu, nepozději v srpnu tohoto roku.
Speciální Falcon odkazuje na svého staršího kolegu, jehož snímek můžete vidět v náhledu článku. Současná, chystaná nová generace tohoto sportovního modelu, se zřejmě pod svou kapotou dočká benzínového osmiválce o objemu 5,0 litru. Jeho výkon by měl být někde kolem hranice 335 kW až 351 kW.
Edice 351 bude patřit k tomu nejrychlejšímu z modelové řady Falcon GT, takže se očekává, že zrychlení z 0 na 100 km/h by měl vůz zvládnout do 4,7 sekundy. Kromě přidaného výkonu, se bude zvláštní edice chlubit též řadou vizuálních a mechanických vylepšení. FPV by mělo dodat Falkonu tužší odpružení, širší zadní pneumatiky, šesti-pístové brzdy Bremzo a znaky „351 Limited Edition“ na karoserii.
Ford Falcon GT 351 Limited Edition prý bude vyroben v maximálně 500 kusech, jaká bude jeho cena ovšem zatím vedení FPV nezveřejnilo.
zdroj: FPV
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?