Italské spojení Lancia Delta HF Integrale Evo Martini 5, tento legendární vůz v mnoha fanoušcích italské značky Lancia doslova způsobí nával adrenalinu do žil.
Hodně automobilových nadšenců by za Deltu HF bylo ochotno dát celé své jmění, ale najít dobře zachovalý kus a k tomu ještě ve speciální sérii Martini 5, to je jako hledat jehlu v kupce sena. Teď se ovšem objevila informace, že na jednom norském autoportále je k prodeji právě jedna z těchto legend. Prodejce za ní požaduje částku 439 800 norských korun, což je v přepočtu něco kolem 72.600 dolarů.
V roce 1991 se značce Lancia podařilo zvítězit v šampionátu WRC s vozem Lancia Delta Integrale 16V jenž řídil Juha Kankkunen, a na oslavu tohoto úspěchu vydala Lancia speciální edici s názvem Delta HF Integrale Evo Martini 5. Ta byla výrobně omezena na 400 jednotek a zmíněný kousek, který je nabízen do prodeje, je v pořadí 83. vyrobeným vozem.
Údajně má najeto jen 31 500 km a původní vlastník říká, že vůz je zcela originální s výjimkou instalace nového nerezového výfukového systému a 17-palcových kol OZ z lehkých slitin. Velmi pohledný pětidveřový hatchback nese na karoserii barevný odkaz na společnost Martini a v interiéru krom sportovních sedadel potažených Alcantarou se nalézají i plaketky s číselným označením vozu.
Pod kapotou pracuje ničím neupraven přeplňovaný zážehový 4-válec o objemu 2,0- litru 16V s výkonem 210 koní při 5750 otáčkách za minutu a 304 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Výkon je pak posílán skrze dokonalý systém pohonu všech kol na obě nápravy, a to přes pětistupňovou manuální převodovkou a diferenciál s omezenou svorností. I na dnešní dobu je vůz stále schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhne maximálky 219 km/h.
Zdroj: finn.no
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.