Italské spojení Lancia Delta HF Integrale Evo Martini 5, tento legendární vůz v mnoha fanoušcích italské značky Lancia doslova způsobí nával adrenalinu do žil.
Hodně automobilových nadšenců by za Deltu HF bylo ochotno dát celé své jmění, ale najít dobře zachovalý kus a k tomu ještě ve speciální sérii Martini 5, to je jako hledat jehlu v kupce sena. Teď se ovšem objevila informace, že na jednom norském autoportále je k prodeji právě jedna z těchto legend. Prodejce za ní požaduje částku 439 800 norských korun, což je v přepočtu něco kolem 72.600 dolarů.
V roce 1991 se značce Lancia podařilo zvítězit v šampionátu WRC s vozem Lancia Delta Integrale 16V jenž řídil Juha Kankkunen, a na oslavu tohoto úspěchu vydala Lancia speciální edici s názvem Delta HF Integrale Evo Martini 5. Ta byla výrobně omezena na 400 jednotek a zmíněný kousek, který je nabízen do prodeje, je v pořadí 83. vyrobeným vozem.
Údajně má najeto jen 31 500 km a původní vlastník říká, že vůz je zcela originální s výjimkou instalace nového nerezového výfukového systému a 17-palcových kol OZ z lehkých slitin. Velmi pohledný pětidveřový hatchback nese na karoserii barevný odkaz na společnost Martini a v interiéru krom sportovních sedadel potažených Alcantarou se nalézají i plaketky s číselným označením vozu.
Pod kapotou pracuje ničím neupraven přeplňovaný zážehový 4-válec o objemu 2,0- litru 16V s výkonem 210 koní při 5750 otáčkách za minutu a 304 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Výkon je pak posílán skrze dokonalý systém pohonu všech kol na obě nápravy, a to přes pětistupňovou manuální převodovkou a diferenciál s omezenou svorností. I na dnešní dobu je vůz stále schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhne maximálky 219 km/h.
Zdroj: finn.no
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.