Vzácná Lancia Delta HF Integrale Evo Martini 5 je na prodej v Norsku!

ar5, 24. března 2014, 06:08 Google+

Italské spojení Lancia Delta HF Integrale Evo Martini 5, tento legendární vůz v mnoha fanoušcích italské značky Lancia doslova způsobí nával adrenalinu do žil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Hodně automobilových nadšenců by za Deltu HF bylo ochotno dát celé své jmění, ale najít dobře zachovalý kus a k tomu ještě ve speciální sérii Martini 5, to je jako hledat jehlu v kupce sena. Teď se ovšem objevila informace, že na jednom norském autoportále je k prodeji právě jedna z těchto legend. Prodejce za ní požaduje částku 439 800 norských korun, což je v přepočtu něco kolem 72.600 dolarů. 

V roce 1991 se značce Lancia podařilo zvítězit v šampionátu WRC s vozem Lancia Delta Integrale 16V jenž řídil Juha Kankkunen, a na oslavu tohoto úspěchu vydala Lancia speciální edici s názvem Delta HF Integrale Evo Martini 5. Ta byla výrobně omezena na 400 jednotek a zmíněný kousek, který je nabízen do prodeje, je v pořadí 83. vyrobeným vozem. 

Údajně má najeto jen 31 500 km a původní vlastník říká, že vůz je zcela originální s výjimkou instalace nového nerezového výfukového systému a 17-palcových  kol OZ z lehkých slitin.  Velmi pohledný pětidveřový hatchback nese na karoserii barevný odkaz na společnost Martini a v interiéru krom sportovních sedadel potažených Alcantarou se nalézají i plaketky s číselným označením vozu. 

Pod kapotou pracuje ničím neupraven přeplňovaný zážehový 4-válec o objemu 2,0- litru 16V s výkonem 210 koní při 5750 otáčkách za minutu a 304 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Výkon je pak posílán skrze dokonalý systém pohonu všech kol na obě nápravy, a to přes pětistupňovou manuální převodovkou a diferenciál s omezenou svorností. I na dnešní dobu je vůz stále schopen zrychlit  z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhne maximálky 219 km/h.

Zdroj: finn.no


Vytisknout

Diskuze: Vzácná Lancia Delta HF Integrale Evo Martini 5 je na prodej v Norsku!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Audi TT Allroad - Stane se terénní kupé realitou? - anotační foto

Audi TT Allroad - Stane se terénní kupé realitou?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud