Mazda plánuje příští rok, přinést na trh sportovní model MX-5. Měl by být velmi lehký, vybavený SkyActiv technologiemi a dokonce by měl sdílet svou platformu s modelem od Fiatu.
Platforma pro tento model byla vyvinuta kompletně od základu. Má přinést pohon zadních kol, velmi lehkou konstrukci a samozřejmě SkyActiv technologie. Tuto platformu měl sdílet s obdobným modelem od koncernu Fiat.
Mazdu MX-5 bude pohánět atmosférický čtyřválec o objemu 1.5 litru z nové generace SkyActiv-G. Tento agregát by měl dosahovat výkonu 100 koní a 150 Nm kroutícího momentu. V úvahu připadá i silnější dvoulitrový motor také s technologií SkyActiv-G.
Mazda MX-5 by měla dorazit v roce 2015. Zatím není jasné, pod jakou značkou bude její „sestra“ z koncernu Fiat. Alfa Romeo to zřejmě nebude, jelikož šéf Fiatu Sergio Marchionne, trvá na tom, že jakákoliv další Alfa Romeo bude postavena pouze v Itálii. Nabízí se tedy možnost, že nový sportovní roadster bude mít na kapotě eblém Abarth, nebo znak Fiatu. Stále ve hře zůstává Alfa Romeo, jakožto automobilka se sportovními kořeny.
Zdroj: autocar.co.uk
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.