Mazda plánuje příští rok, přinést na trh sportovní model MX-5. Měl by být velmi lehký, vybavený SkyActiv technologiemi a dokonce by měl sdílet svou platformu s modelem od Fiatu.
Platforma pro tento model byla vyvinuta kompletně od základu. Má přinést pohon zadních kol, velmi lehkou konstrukci a samozřejmě SkyActiv technologie. Tuto platformu měl sdílet s obdobným modelem od koncernu Fiat.
Mazdu MX-5 bude pohánět atmosférický čtyřválec o objemu 1.5 litru z nové generace SkyActiv-G. Tento agregát by měl dosahovat výkonu 100 koní a 150 Nm kroutícího momentu. V úvahu připadá i silnější dvoulitrový motor také s technologií SkyActiv-G.
Mazda MX-5 by měla dorazit v roce 2015. Zatím není jasné, pod jakou značkou bude její „sestra“ z koncernu Fiat. Alfa Romeo to zřejmě nebude, jelikož šéf Fiatu Sergio Marchionne, trvá na tom, že jakákoliv další Alfa Romeo bude postavena pouze v Itálii. Nabízí se tedy možnost, že nový sportovní roadster bude mít na kapotě eblém Abarth, nebo znak Fiatu. Stále ve hře zůstává Alfa Romeo, jakožto automobilka se sportovními kořeny.
Zdroj: autocar.co.uk
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?