Britský výrobce luxusních automobilů Bentley již delší dobu hovoří o nejluxusnějším SUV světa. Dnes ukázal jeho první fotografii.
I výrobce luxusních limuzín a sportovně laděných kupé s dlouholetou tradicí, podlehl modernímu trendu a chystá pro své zákazníky historicky první SUV pod značkou Bentley. Na fotografii je podle slov výrobce zachycena podoba očekávaného sportovně užitkového vozu.
Samotný výrobce se nechává slyšet, že se bude jednat o nejluxusnější SUV na světě. Samozřejmě toto tvrzení dokazuje následujícími informacemi. Pod kapotu bude připraven benzinový agregát W12 s objemem šest litrů. Mluví se také o možnosti jízdy na elektřinu a to s dojezdem až 40 kilometrů. Jistotou je i prvotřídní zpracování a materiály, které známe z ostatních modelů značky.Co toto SUV řadí na pozici nejluxusnějšího SUV světa je rozhodně cena. Bentley uvádí, že minimální cena bude nad 125 000 GBP (v přepočtu 4,3 milionu korun). To se ale bavíme o úplném základu. Bentley předpokládá, že jejich zákazníci budou průměrně platit za toto SUV přes 200 000 GBP (6,6 milionu korun). Cenu na tuto sumu vystřelí příplatky za lepší materiály, výbavu a nebo originální lakování a třeba již zmíněný elektrický pohon.
Lze také očekávat, že toto SUV bude sdílet platformu s koncernovým Porsche Cayenne. Pak by se i dalo spekulovat o tom, zda superluxusní SUV od Bentley, dostane pod kapotu 4,2 litrový vznětový turbodiesel s výkonem kolem 380 koní. To jsou ale jen spekulace. Na přesné informace si musíme ještě chvíli počkat. Představení lze očekávat v průběhu roku 2015.Zdroj: Bentley Motors
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.