Infiniti včera zveřejnilo tiskovou zprávu, v níž se uvádí, že v současné době pracuje na výkonném hybridním sedanu.
Ten si má vzít základ z konceptu Essence, jenž byl představen v roce 2009 na autosalonu v Ženevě. Šéf značky Johann de Nysschen, se vyjádřil, touží po produkční verzi tohoto konceptu. Vůz by se podle jeho plánů měl dostat na plochy autosalonů ještě před koncem tohoto desetiletí.
O názvu modelu či dalších podrobnostech zatím Infiniti mlží, ovšem již teď je potvrzeno, že hlavními soupeři pro něj budou Porsche Panamera, Mercedes-Benz CLS a nebo BMW 6 Gran Coupé. Nová vlajková hybridní loď totiž dostane čtyřdveřovou karoserii typu kupé. Předpokládá se, Infiniti bude nový model nabízet s nově vyvinutým hybridním systémem, zahrnujícím zážehový šestiválcový motor o objemu 3,0 litru s přímým vstřikováním.
Ten by měl být spojen s elektromotorem, takže celkový výkon by dohromady činil 550 koní. K dispozici bude ovšem i silnější hybridní verze se zcela novým motorem V6 o objemu 3,7-litru, která taktéž bude doplněna elektromotorem. U ní se dá dokonce očekávat výkon na hranici 700 koní. Obě hybridní verze budou využívat pohon všech kol, převzatý z modelu GT-R.
Zdroj: motoring.com.au
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?