Dovedete si představit britskou automobilku Rolls-Royce, jak z její výrobní linky sjíždějí hybridní modely? Pokud ne, tak se připravte na to, že tomu tak za čas opravdu bude..
Ano, svět se zbláznil a ekologické požadavky a britské zákony na vypouštění emisí oxidu uhličitého jsou tvrdým oříškem i pro známého výrobce superrychlých a luxusních vozidel. Rolls-Royce se dlouze tomuto přeorientování bránil, protože již před několika lety se zkusil do vod hybridních technologií pustit a reakce zákazníků nebyla zrovna moc přívětivá..
V současné době se ale objevují zprávy, že Rolls-Royce začíná pracovat na plug-in hybridním modelu. Například konkurence v podobě Bentley kvůli emisním limitům od všech modelů vytvoří i verzy s hybridním pohonem. V rozhovoru pro magazín Auto Express řekl generální ředitel Rolls-Roycu, Torsten Müller-Ötvös, že automobilka bude muset nabídnout zákazníkům plug-in hybrid nejpozději do dvou let.
Co se bude ukrývat pod kapotou obřího modelu zatím není známo, ale nízkoobjemová motorizace se zde naštěstí opravdu neobjeví, počítat lze minimálně opět se šestiválcem, další podrobnosti si ale Rolls-Royce nechává pro sebe.
zdroj: Rolls-Royce
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.