Opel představil světu první snímky zcela nové varianty malého městského modelu Adam, která nese dobrodružné označení Adam Rocks. Tato „terénní“varianta půjde do prodeje letos v létě a vůz má nabídnout ještě větší porci zábavy než tomu bylo doteď.
Samotný koncept vozu se představil minulý rok na autosalonu v Ženevě¨a teprve dnes je jisté, že se jej opravdu dočkáme. Oproti své normální verzi je provedení Rocks o 15 milimetrů vyšší a na voze je vidět bohaté oplastování. K tomu se přidala i nová, elektricky ovládaná plátěná stahovací střecha Swing Top.
Nový Opel Adam Rocks může být v jednom z osmnácti laků karoserie a s 9 barevnými kombinacemi stahovací střechy. To je opět známka toho, že model Adam Rocks bude i nadále „stavebnicí“ a potkat na silnicí ten samý kousek bude téměř nemožné.
Krom plastů byl samozřejmě vůz vybaven vylepšeným podvozkem, lepšími tlumiči a přepracovanou geometrií zadní nápravy. Adam Rocks dostane pod svou kapotu zcela nový tříválcový turbomotor o objemu 1.0 litru EcoTec, jenž bude dostupný ve dvou výkonových specifikacích (výkon 90 a 116 koní).
Díky přítomnosti systému Start/Stop a nové 6-ti stupňové převodovce slibuje výrobce kombinovanou spotřebu 4,3 litru na 100 Km.
Zdroj: Opel, Worldcarfans.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?