Automobilka Infiniti se snaží ještě více zvýšit své prodejní úspěchy, a tak pilně pracuje na sportovně založeném modelu. Ten se představí jako koncept již příští rok.
Oficiální tisková zpráva od Infiniti vysvětluje především původ jména konceptu a také jeho design, technických údajů je zde velmi málo.. Model ponese označení Q50 Eau Rauge, což je jméno zatáčky na okruhu Spa-Franchorchamps v Belgii.
Design konceptu je inspirován závodním monopostem Formule 1 a na přiloženém snímku můžeme vidět především přepracovaný přední nárazník, poupravenou kapotu a také karbonové kryty vnějších zpětných zrcátek. Podobné změny se pak dají očekávat i na bocích a zadní části vozidla.
O technických parametrech Infiniti Q50 Eau Rouge prozatím není nic známo, ale podle britského magazínu Auto Express, by se pod kapotou mohl objevit twin-turbo motor o objemu 3.7 V6 s výkonem 500 koní, popřípadě i motor s objemem 5.0 V8.
Nový sportovní model by také mohl disponovat pohone všech čtyř kol a jeho zrychlení z 0 na 100km/h se má odehrát během 4 sekund. Maximální rychlost vozu pak bude elektronicky omezena na tradičních 250km/h.
Půjde li vše podle plánů, nový koncept Infiniti Q50 Eau Rouge se představí již 13. ledna 2014 na autosalonu v Detroitu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?