V Bukurešti probíhala začátkem tohoto prosince tradiční vojenská přehlídka, na které se krom jiných vozidel představila i rumunská Dacia Duster v drsném provedení Army.
Ta je výsledkem vývoje společnosti Renault Technologie Roumanie (RTR), přičemž Dacia Duster Army bude nasazena jako opravdový vojenský speciál pro armádní využití.
Duster Army na první pohled zaujme svým matně zeleným lakem a přítomností ochranného rámu na karoserii. Co je však na této verzi nejdrsnější, je kulomet OTAN ráže 7,62 mm, který je umístěný na střeše vozidla.
K dalším úpravám Dusteru patří zaslepená zadní boční okna, odnímatelný naviják na přídi, vnější zásuvky na napětí 12V resp. 24V, přídavné světlomety, tažné zařízení a čtveřice tažných ok, za které lze Duster Army zavěsit například pod vrtulník.
Úpravy na voze jsou přítomné i na podvozku, kde jsou nově instalovány ocelové pláty, kryjící motor, převodovku, zadní diferenciál a palivovou nádrž. Prostor pro posádku je taktéž chráněn pancéřováním.
Protože úpravy vozu si vyžádaly větší nárůst hmotnosti, lze u Dusteru Army počítat i s úpravami podvozku, zesílenou převodovkou a výkonnějším motorem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.