Omlazená verze současné limuzíny Audi A8 vstoupila do prodeje již minulý týden a nyní se Audi pochlubilo, že chystá uvést padesátikusovou limitovanou sérii s označením Exclusive.
Bude se jednat výhradně o prodlouženou verzi Audi A8 Long, která bude využívat 6.3 litrový dvanáctiválec s upořádáním do W. Verze A8 L je o 130 milimetrů delší než základní model a ve specifikaci Exclusive bude přímo nabitá výbavou. V interiéru nalezne 50 vyvolených čalounění sedadel v barvě koňaku, které navrhla italská společnost Poltrona Frau. Dále zde bude přítomné hnědo-stříbrné obložení z olivového dřeva a čalounění stropu je pokryto bílou Alcantarou.
Zážehový motor disponuje výkonem 368 kW a točivým momentem 625 N.m a je napojen na automatickou osmistupňovou převodovku. Akcelerace tohoto luxusního korábu se z 0 - 100 odehraje za 4,2 sekundy, maximální rychlost by se jako vždy měla zastavit na hranici 250 km/h. Zajímavostí je pak udávaná spotřeba, která by měla díky systému vypínání válců činit pouze 13,5 l/100 km.
Audi A8 L W12 Exclusive se od ostatních modelů nikterak odlišovat nebude, kromě prvků výbavy v interiéru jí tak poznáte snad jen podle vnitřních prahů s pořadovým číslem vozu. Cena vozu doposud zveřejněna nebyla, ale prodej odstartuje již v březnu příštího roku.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.