Omlazená verze současné limuzíny Audi A8 vstoupila do prodeje již minulý týden a nyní se Audi pochlubilo, že chystá uvést padesátikusovou limitovanou sérii s označením Exclusive.
Bude se jednat výhradně o prodlouženou verzi Audi A8 Long, která bude využívat 6.3 litrový dvanáctiválec s upořádáním do W. Verze A8 L je o 130 milimetrů delší než základní model a ve specifikaci Exclusive bude přímo nabitá výbavou. V interiéru nalezne 50 vyvolených čalounění sedadel v barvě koňaku, které navrhla italská společnost Poltrona Frau. Dále zde bude přítomné hnědo-stříbrné obložení z olivového dřeva a čalounění stropu je pokryto bílou Alcantarou.
Zážehový motor disponuje výkonem 368 kW a točivým momentem 625 N.m a je napojen na automatickou osmistupňovou převodovku. Akcelerace tohoto luxusního korábu se z 0 - 100 odehraje za 4,2 sekundy, maximální rychlost by se jako vždy měla zastavit na hranici 250 km/h. Zajímavostí je pak udávaná spotřeba, která by měla díky systému vypínání válců činit pouze 13,5 l/100 km.
Audi A8 L W12 Exclusive se od ostatních modelů nikterak odlišovat nebude, kromě prvků výbavy v interiéru jí tak poznáte snad jen podle vnitřních prahů s pořadovým číslem vozu. Cena vozu doposud zveřejněna nebyla, ale prodej odstartuje již v březnu příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.