Automobilka Mercedes-Benz vydala nové podrobnosti o připravované speciální edici jejich modelu GLA, která ponese tradiční název Edition 1.
Automobilka Mercedes-Benz vydala nové podrobnosti o připravované speciální edici jejich modelu GLA, která ponese tradiční název Edition 1.
Mercedes-Benz GLA Edition 1 bude vycházet z výbavového stupně Urban, přičemž navíc dostane pořádnou dávku výbavy, za kterou by si jinak zákazníci tučně připlatili. Za zmínku tak stojí například bi - xenonové světlomety , černé akcenty na karoserii a nebo chromované střešní ližiny. Dále se tento městský crossover bude vyznačovat tónovanými okny a 19“ koly AMG z lehkých slitin.
GLA Edition 1 bude nabízen jen v několika barevných odstínech karoserie. Mezi ně se řadí bílý Cirrus, hnědá metalíza Orient, šedá metalíza Mountain Grey a horská šedá metalíza Designo Mountain Grey.
Luxusním vzhledem se samozřejmě pochlubí i interiér. Zde nalezneme ořechově hnědá celokožená sedadla, jenž jsou protkaná tkaninou, sportovní tříramenný volant nebo nášlapy pedálů z nerezové oceli. Mezi další přednosti patří hliníkové lišty na prazích vozu s nápisem Edition 1, černá střešní fólie a speciální podlahové rohože. GLA Edition 1 se dále pochlubí tzv. světelným paketem, zahrnujícím LED osvětlení v interiéru vozidla a osvětlení vnitřního a vnějšího nástupního prostoru.
Co se týče motorizací, tak pod kapotou této edice zákazník bude mít na výběr hned z několika variant. Do nabídky se dostali hned čtyři motorizace, mezi něž se řadí benzínový 1,6 litrový čtyřválec o výkonu 156 koní a benzínový 2,0 litrový čtyřválec o výkonu 211 koní . Pro příznivce naftových motorizací jsou připraveny motory o objemu 2,2 litru s výkonem 136 resp. 170 koní.
Mercedes-Benz GLA Edition 1 si budete moci objednat už na začátku roku 2014, přičemž první dodávky k zákazníkům jsou naplánovány na březen 2014.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.