Japonská automobilka Mazda ve spojení se závodní firmou Jota Sport brzy uvede na trh novou Mazdu MX-5 se zajímavým přízviskem GT.
Japonská automobilka Mazda ve spojení se závodní firmou Jota Sport brzy uvede na trh novou Mazdu MX-5 se zajímavým přízviskem GT.
Tato sportovně založená MX-5ka vychází z loňského konceptu, který byl k vidění na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Jak název již napovídá, největší změny se odehrají pod kapotou motoru, kde bude ukryto hned 208 koňských sil. Tohoto výkonu se podařilo dosáhnout hlavně díky přeprogramované řídící jednotce a instalaci nového výfukového systému. Mazda MX-5 GT se bude pyšnit maximální rychlostí 225 km/h a z rychlení z 0 – 100 km/h tento malý sporťák zvládne za slušných 6,4 sekundy.
Oproti standardním verzím MX-5 se verze GT odlišuje nejen výkonově, ale i opticky. Vůz dostal antracitová hliníková kola, karbonový difuzor a černou střechu. Komu by to připadalo stále málo, ten si může Mazdu za mírný příplatek do vybavit karbonovým splitterem a zadním spoilerem. MX-5 GT je i o něco nižší, za což může podvozek se sportovními tlumiči Bilstein.
Základní cena Mazdy MX-5 GT je 29 995 liber (v přepočtu cca 914 000 Kč). Případní zájemci si jí budou moci objednat skrz dealerství Lodge Garage v britském Aylesbury.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.