Japonská automobilka Mazda ve spojení se závodní firmou Jota Sport brzy uvede na trh novou Mazdu MX-5 se zajímavým přízviskem GT.
Japonská automobilka Mazda ve spojení se závodní firmou Jota Sport brzy uvede na trh novou Mazdu MX-5 se zajímavým přízviskem GT.
Tato sportovně založená MX-5ka vychází z loňského konceptu, který byl k vidění na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Jak název již napovídá, největší změny se odehrají pod kapotou motoru, kde bude ukryto hned 208 koňských sil. Tohoto výkonu se podařilo dosáhnout hlavně díky přeprogramované řídící jednotce a instalaci nového výfukového systému. Mazda MX-5 GT se bude pyšnit maximální rychlostí 225 km/h a z rychlení z 0 – 100 km/h tento malý sporťák zvládne za slušných 6,4 sekundy.
Oproti standardním verzím MX-5 se verze GT odlišuje nejen výkonově, ale i opticky. Vůz dostal antracitová hliníková kola, karbonový difuzor a černou střechu. Komu by to připadalo stále málo, ten si může Mazdu za mírný příplatek do vybavit karbonovým splitterem a zadním spoilerem. MX-5 GT je i o něco nižší, za což může podvozek se sportovními tlumiči Bilstein.
Základní cena Mazdy MX-5 GT je 29 995 liber (v přepočtu cca 914 000 Kč). Případní zájemci si jí budou moci objednat skrz dealerství Lodge Garage v britském Aylesbury.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?