Na autosalóne vo Frankfurte má premiéru aj tretia generácia populárneho Nissanu X-Trail.
Nissan X-Trail svojou novou podobou doslova vyrazil dych, a to v tom najlepšom zmysle slova. Hranatá karoséria a osobitý interiér predchodcu sú preč, novinka stavila na modernejšie a oblejšie tvary v štýle amerického Murana.
Novinka bude plnohodnotným zástupcom kategórie SUV, postavená na modulárnej platforme CMF v spolupráci s Renaultom. Karoséria má byť odľahčená vďaka použitiu moderných materiálov.
Automobilka však nezverejnila ani rozmery, ani technické parametre nového C-Trailu. Isté však je, že ani naďalej nebude v ponuke chýbať verzia s pohonom 4x4, k dispozícii budú naftové aj benzínové motorizácie alebo automatická prevodovka.
Nový X-Trail bude disponovať pohonom oboch náprav All Mode 4x4 alebo adaptívnymi tlmičmi Active Ride Control. V spojení s automatickou bezstupňovou prevodovkou Xtronic CVT bude k dispozícii funkcia Active Engine Brake – automatické brzdenie motorom v klesaní a pri brzdení pred zákrutou. V interiéri sa k slovu dostane multimediálny systém Nissan Connect vrátane pripojenia na internet.
Na bližšie informácie a technické parametre novinky si budeme musieť ešte počkať.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?