Renault Espace již má nějaké roky a je třeba hledat za něj náhradu. Ta bude trochu překvapivě značně odlišná od generací minulých.
Renault do Paříže přivezl koncept svého slavného vozu Espace v novém pojetí. Tato legenda se na trhu objevila již málem před třiceti lety a pro Evropu objevila novou třídu MPV. Nyní se tento zakladatel stahuje a čeká na náhradu vozem trochu jiné koncepce.
Initiale Paris je koncept vozu nezařaditelné koncepce, tedy crossoveru. Je patrné, že jde o dynamicky střižený vůz, který je nafouknut do rozměrů MPV a posazen o něco výše tak, aby mírně atakoval kategorii SUV. Nejde tedy o klasické MPV snažící se nabídnout co možná nejvíce prostoru.
Design vozu má být inspirován letectvím. Najdeme zde tak spoustu dynamických linií, které jsou zakončeny atypickým C sloupkem. Jeho vzhled má připomínat právě ocasní křídla letadel. Inspirace letectvím pokračuje i v interiéru, podepisuje se například na vzhledu voliče automatické převodovky.
Vůz má zajímavé designové i technické doplňky. Kamery namísto zpětných zrcátek se snaží vývojáři prosadit již dlouho, avšak stále se nedaří. Originálnější je spíše průhledná střecha, která je dekorována mapou Paříže. Možná nejzajímavější je zvukový systém skládající se ze dvaceti reproduktorů a dvou subwooferů. Ten má být schopen poskytnout každému pasažérovi prostorový zvuk nezávisle na tom, kde zrovna sedí.
I přes všechny tyto vychytávky je koncept o čtvrt tuny lehčí než současný Grand Espace, délkou 485 cm se přitom prakticky neliší. I díky tomu s ním nainstalovaný diesel o výkonu 130 koní nemusí mít zase tolik práce.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.