Renault Initiale Paris Concept - Espace budoucnosti

Marek Litzman, 13. září 2013, 09:50 Google+

Renault Espace již má nějaké roky a je třeba hledat za něj náhradu. Ta bude trochu překvapivě značně odlišná od generací minulých.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
renault espace

renault espace | foto: Renault

Sdílejte článek

Renault do Paříže přivezl koncept svého slavného vozu Espace v novém pojetí. Tato legenda se na trhu objevila již málem před třiceti lety a pro Evropu objevila novou třídu MPV. Nyní se tento zakladatel stahuje a čeká na náhradu vozem trochu jiné koncepce.

Initiale Paris je koncept vozu nezařaditelné koncepce, tedy crossoveru. Je patrné, že jde o dynamicky střižený vůz, který je nafouknut do rozměrů MPV a posazen o něco výše tak, aby mírně atakoval kategorii SUV. Nejde tedy o klasické MPV snažící se nabídnout co možná nejvíce prostoru.

Design vozu má být inspirován letectvím. Najdeme zde tak spoustu dynamických linií, které jsou zakončeny atypickým C sloupkem. Jeho vzhled má připomínat právě ocasní křídla letadel. Inspirace letectvím pokračuje i v interiéru, podepisuje se například na vzhledu voliče automatické převodovky.

Vůz má zajímavé designové i technické doplňky. Kamery namísto zpětných zrcátek se snaží vývojáři prosadit již dlouho, avšak stále se nedaří. Originálnější je spíše průhledná střecha, která je dekorována mapou Paříže. Možná nejzajímavější je zvukový systém skládající se ze dvaceti reproduktorů a dvou subwooferů. Ten má být schopen poskytnout každému pasažérovi prostorový zvuk nezávisle na tom, kde zrovna sedí. 

I přes všechny tyto vychytávky je koncept o čtvrt tuny lehčí než současný Grand Espace, délkou 485 cm se přitom prakticky neliší. I díky tomu s ním nainstalovaný diesel o výkonu 130 koní nemusí mít zase tolik práce.

Vytisknout

Diskuze: Renault Initiale Paris Concept - Espace budoucnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

škoda rapid

Škoda Rapid Spaceback již v prodeji od 269.900 Kč

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud