Renault Espace již má nějaké roky a je třeba hledat za něj náhradu. Ta bude trochu překvapivě značně odlišná od generací minulých.
Renault do Paříže přivezl koncept svého slavného vozu Espace v novém pojetí. Tato legenda se na trhu objevila již málem před třiceti lety a pro Evropu objevila novou třídu MPV. Nyní se tento zakladatel stahuje a čeká na náhradu vozem trochu jiné koncepce.
Initiale Paris je koncept vozu nezařaditelné koncepce, tedy crossoveru. Je patrné, že jde o dynamicky střižený vůz, který je nafouknut do rozměrů MPV a posazen o něco výše tak, aby mírně atakoval kategorii SUV. Nejde tedy o klasické MPV snažící se nabídnout co možná nejvíce prostoru.
Design vozu má být inspirován letectvím. Najdeme zde tak spoustu dynamických linií, které jsou zakončeny atypickým C sloupkem. Jeho vzhled má připomínat právě ocasní křídla letadel. Inspirace letectvím pokračuje i v interiéru, podepisuje se například na vzhledu voliče automatické převodovky.
Vůz má zajímavé designové i technické doplňky. Kamery namísto zpětných zrcátek se snaží vývojáři prosadit již dlouho, avšak stále se nedaří. Originálnější je spíše průhledná střecha, která je dekorována mapou Paříže. Možná nejzajímavější je zvukový systém skládající se ze dvaceti reproduktorů a dvou subwooferů. Ten má být schopen poskytnout každému pasažérovi prostorový zvuk nezávisle na tom, kde zrovna sedí.
I přes všechny tyto vychytávky je koncept o čtvrt tuny lehčí než současný Grand Espace, délkou 485 cm se přitom prakticky neliší. I díky tomu s ním nainstalovaný diesel o výkonu 130 koní nemusí mít zase tolik práce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.