Autosalon ve Frankfurtu se stal dějištěm premiéry nového Hyundaie i10. Nejmenší model automobilky zaútočí například na pozice Škody Citigo.
Nový model nahrazuje stejně pojmenovanou starší verzi, které se vzhledem docela podobá. Přináší přirozeně nové křivky typické pro současné Hyundaie, avšak stojí si na svém a nejde o žádnou šílenou revoluci.
Technický základ hledejme v koncernové Kii Picanto. I díky této spřízněnosti nejmenší Hyundai mírně ztloustl - na délku má nyní o osm centimetrů více, měří 367 centimetrů. Je i mírně širší, ale na výšku naopak konstruktéři ubrali.
Pod kapotu se podívají dva motory. Základ bude tvořit tříválec o objemu jeden litr a výkonu 66 koní, zatímco silnější čtyřválec o objemu 1,2 litru bude mít výkon 87 koní. Časem by se pod kapotu měl údajně dostat i nový silnější tříválec, který je prozatím ve vývoji.
Vůz by se měl v prodejnách objevit již v říjnu. Cena zatím nebyla zveřejněna, ale vzhledem k cenám konkurence nelze očekávat, že by si automobilka mohla dovolit nasadit základní cenu nad dvěma sty tisíci korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.