Autosalon ve Frankfurtu se stal dějištěm premiéry nového Hyundaie i10. Nejmenší model automobilky zaútočí například na pozice Škody Citigo.
Nový model nahrazuje stejně pojmenovanou starší verzi, které se vzhledem docela podobá. Přináší přirozeně nové křivky typické pro současné Hyundaie, avšak stojí si na svém a nejde o žádnou šílenou revoluci.
Technický základ hledejme v koncernové Kii Picanto. I díky této spřízněnosti nejmenší Hyundai mírně ztloustl - na délku má nyní o osm centimetrů více, měří 367 centimetrů. Je i mírně širší, ale na výšku naopak konstruktéři ubrali.
Pod kapotu se podívají dva motory. Základ bude tvořit tříválec o objemu jeden litr a výkonu 66 koní, zatímco silnější čtyřválec o objemu 1,2 litru bude mít výkon 87 koní. Časem by se pod kapotu měl údajně dostat i nový silnější tříválec, který je prozatím ve vývoji.
Vůz by se měl v prodejnách objevit již v říjnu. Cena zatím nebyla zveřejněna, ale vzhledem k cenám konkurence nelze očekávat, že by si automobilka mohla dovolit nasadit základní cenu nad dvěma sty tisíci korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?