Autosalon ve Frankfurtu se stal dějištěm premiéry nového Hyundaie i10. Nejmenší model automobilky zaútočí například na pozice Škody Citigo.
Nový model nahrazuje stejně pojmenovanou starší verzi, které se vzhledem docela podobá. Přináší přirozeně nové křivky typické pro současné Hyundaie, avšak stojí si na svém a nejde o žádnou šílenou revoluci.
Technický základ hledejme v koncernové Kii Picanto. I díky této spřízněnosti nejmenší Hyundai mírně ztloustl - na délku má nyní o osm centimetrů více, měří 367 centimetrů. Je i mírně širší, ale na výšku naopak konstruktéři ubrali.
Pod kapotu se podívají dva motory. Základ bude tvořit tříválec o objemu jeden litr a výkonu 66 koní, zatímco silnější čtyřválec o objemu 1,2 litru bude mít výkon 87 koní. Časem by se pod kapotu měl údajně dostat i nový silnější tříválec, který je prozatím ve vývoji.
Vůz by se měl v prodejnách objevit již v říjnu. Cena zatím nebyla zveřejněna, ale vzhledem k cenám konkurence nelze očekávat, že by si automobilka mohla dovolit nasadit základní cenu nad dvěma sty tisíci korun.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?