Škoda představila svůj první hatchback v silném tržním segmentu nižší střední třídy. Na koncernovém večeru, pořádaném u příležitosti mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, oslavil světovou premiéru nový, mladistvý kompakt Škoda Rapid Spaceback.
Na evropské trhy bude novinka uváděna od října 2013. Mladoboleslavská automobilka tak dále rozšířuje svou nabídku a pokračuje v největší modelové ofenzívě své historie.
„Škoda Auto udržuje své tempo. Nový Rapid Spaceback je milníkem v historii naší značky – jako náš první hatchback mezi kompakty nám otvírá dveře do nejsilnějšího tržního segmentu v Evropě," říká předseda představenstva Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Naše mladistvá novinka tuto třídu obohacuje v mnoha ohledech: k oblíbené karoserii typu hatchback přidává kvality typické pro vozy Škoda. To vše ve svěžím a dynamickém designu."
Rapid Spaceback rozšiřuje nabídku vozů značky Škoda mezi modely Fabia a Octavia. Svým svěžím a dynamickým stylem cílí zejména na mladé zákazníky a rodiny. Zaujme jasným, výrazným vzhledem; od konkurenčních modelů se odlišuje vizuálně i funkčností. Nabídkou místa pro cestující stanovuje měřítka v třídě kompaktních hatchbacků. K tomu nabízí mnoho praktických „Simply Clever" prvků. Škoda Rapid Spaceback přijíždí na evropské trhy se čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory. Výkonová paleta moderních agregátů sahá od 55 kW do 90 kW.
Škoda Rapid Spaceback je nejmladší novinkou uvedenou v rámci největší modelové ofenzívy historie automobilky. Jen v roce 2013 přijde na trh celkem osm nových nebo modernizovaných vozů značky Škoda. Mladoboleslavská automobilka přitom stále proniká do nových segmentů trhu. Naposledy rozšířila svou modelovou paletu o vozy Citigo a Rapid a připravila tak novou nabídku pro nové zákazníky. V rámci „Růstové strategie Škoda 2018" chce značka dosáhnout zvýšení prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?