Škoda představila svůj první hatchback v silném tržním segmentu nižší střední třídy. Na koncernovém večeru, pořádaném u příležitosti mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, oslavil světovou premiéru nový, mladistvý kompakt Škoda Rapid Spaceback.
Na evropské trhy bude novinka uváděna od října 2013. Mladoboleslavská automobilka tak dále rozšířuje svou nabídku a pokračuje v největší modelové ofenzívě své historie.
„Škoda Auto udržuje své tempo. Nový Rapid Spaceback je milníkem v historii naší značky – jako náš první hatchback mezi kompakty nám otvírá dveře do nejsilnějšího tržního segmentu v Evropě," říká předseda představenstva Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Naše mladistvá novinka tuto třídu obohacuje v mnoha ohledech: k oblíbené karoserii typu hatchback přidává kvality typické pro vozy Škoda. To vše ve svěžím a dynamickém designu."
Rapid Spaceback rozšiřuje nabídku vozů značky Škoda mezi modely Fabia a Octavia. Svým svěžím a dynamickým stylem cílí zejména na mladé zákazníky a rodiny. Zaujme jasným, výrazným vzhledem; od konkurenčních modelů se odlišuje vizuálně i funkčností. Nabídkou místa pro cestující stanovuje měřítka v třídě kompaktních hatchbacků. K tomu nabízí mnoho praktických „Simply Clever" prvků. Škoda Rapid Spaceback přijíždí na evropské trhy se čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory. Výkonová paleta moderních agregátů sahá od 55 kW do 90 kW.
Škoda Rapid Spaceback je nejmladší novinkou uvedenou v rámci největší modelové ofenzívy historie automobilky. Jen v roce 2013 přijde na trh celkem osm nových nebo modernizovaných vozů značky Škoda. Mladoboleslavská automobilka přitom stále proniká do nových segmentů trhu. Naposledy rozšířila svou modelovou paletu o vozy Citigo a Rapid a připravila tak novou nabídku pro nové zákazníky. V rámci „Růstové strategie Škoda 2018" chce značka dosáhnout zvýšení prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.