Audi A8 po faceliftu - lehčí a technologicky vyspělejší

Audi A8
Audi A8, foto: Audi
Marek Litzman 22. srpna 2013 12:12
Sdílej:

Vylepšovat skoro dokonalá auta nejvyšších tříd je jistě vždy oříšek. Přesto nebo spíše právě proto jsou inovace a facelifty těchto korábů docela zajímavé.

Audi A8 patří do elitní skupiny nejluxusnějších vozů běžných značek, kam spadají také Mercedes Benz třídy S, BMW 7 a Jaguar XJ. Právě zde bývají představovány luxusní prvky, které postupně sestoupí do nižších řad, jak se to již mnohokrát stalo s dnes běžnými systémy jako ABS, ESP či s airbagy.

Audi do své A8 přináší taktéž něco nového. Tím jsou diodové světlomety s technologií Matrix. Automobil již nebude nabízen s jinými světlomety, než diodovými. Avšak vylepšená technologie Matrix zůstane za příplatek. Jedná se o soustavu diod schopných osvětlovat prostor před vozem s různou intenzitou v různých bodech. Je tak možné směřovat paprsek světla tak, aby neoslňoval protijedoucí řidiče, ale naopak dobře osvětlil chodce. Díky spolupráci s navigací dokáže systém svítit do nadcházející zatáčky.

Drobná vylepšení pak najdeme na mnoha místech. Elektronika dokáže účinněji korigovat řízení v případě nebezpečných situací, při parkování zase pomůže systém kamer snímajících celý prostor kolem vozu. Multimediální systém umí lépe distribuovat zábavu z vestavěných úložišť i z internetu.

Změny se odehrávaly také v motorovém prostoru. Pod kapotou se může nacházet sedm motorů, čtyři benzínové, jeden benzínový hybrid a dva dieselové. Diesely zastoupí třílitrový šestiválec a osmiválec 4,2 TDI o výkonech 258 a 385 koní. Benzínové varianty je možné získat s objemy tři a čtyř litry s výkony 310 a 435 koní. Větší motor je pak použit také v nejsportovnější variantě S8 s výkonem 520 koní. Nad tímto vším pak stojí největší motor v nabídce, dvanáctiválec o objemu 6 litrů. Jeho výkon je taktéž 520 koní, avšak měl by oproti S8 poskytovat více komfortní a luxusní projev. Naopak nejmenší objem má jediný hybrid v nabídce, dvoulitr doplněný elektrickým ústrojím, jehož maximální výkon je 245 koní. 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.