Vylepšovat skoro dokonalá auta nejvyšších tříd je jistě vždy oříšek. Přesto nebo spíše právě proto jsou inovace a facelifty těchto korábů docela zajímavé.
Audi A8 patří do elitní skupiny nejluxusnějších vozů běžných značek, kam spadají také Mercedes Benz třídy S, BMW 7 a Jaguar XJ. Právě zde bývají představovány luxusní prvky, které postupně sestoupí do nižších řad, jak se to již mnohokrát stalo s dnes běžnými systémy jako ABS, ESP či s airbagy.
Audi do své A8 přináší taktéž něco nového. Tím jsou diodové světlomety s technologií Matrix. Automobil již nebude nabízen s jinými světlomety, než diodovými. Avšak vylepšená technologie Matrix zůstane za příplatek. Jedná se o soustavu diod schopných osvětlovat prostor před vozem s různou intenzitou v různých bodech. Je tak možné směřovat paprsek světla tak, aby neoslňoval protijedoucí řidiče, ale naopak dobře osvětlil chodce. Díky spolupráci s navigací dokáže systém svítit do nadcházející zatáčky.
Drobná vylepšení pak najdeme na mnoha místech. Elektronika dokáže účinněji korigovat řízení v případě nebezpečných situací, při parkování zase pomůže systém kamer snímajících celý prostor kolem vozu. Multimediální systém umí lépe distribuovat zábavu z vestavěných úložišť i z internetu.
Změny se odehrávaly také v motorovém prostoru. Pod kapotou se může nacházet sedm motorů, čtyři benzínové, jeden benzínový hybrid a dva dieselové. Diesely zastoupí třílitrový šestiválec a osmiválec 4,2 TDI o výkonech 258 a 385 koní. Benzínové varianty je možné získat s objemy tři a čtyř litry s výkony 310 a 435 koní. Větší motor je pak použit také v nejsportovnější variantě S8 s výkonem 520 koní. Nad tímto vším pak stojí největší motor v nabídce, dvanáctiválec o objemu 6 litrů. Jeho výkon je taktéž 520 koní, avšak měl by oproti S8 poskytovat více komfortní a luxusní projev. Naopak nejmenší objem má jediný hybrid v nabídce, dvoulitr doplněný elektrickým ústrojím, jehož maximální výkon je 245 koní.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.