Vylepšovat skoro dokonalá auta nejvyšších tříd je jistě vždy oříšek. Přesto nebo spíše právě proto jsou inovace a facelifty těchto korábů docela zajímavé.
Audi A8 patří do elitní skupiny nejluxusnějších vozů běžných značek, kam spadají také Mercedes Benz třídy S, BMW 7 a Jaguar XJ. Právě zde bývají představovány luxusní prvky, které postupně sestoupí do nižších řad, jak se to již mnohokrát stalo s dnes běžnými systémy jako ABS, ESP či s airbagy.
Audi do své A8 přináší taktéž něco nového. Tím jsou diodové světlomety s technologií Matrix. Automobil již nebude nabízen s jinými světlomety, než diodovými. Avšak vylepšená technologie Matrix zůstane za příplatek. Jedná se o soustavu diod schopných osvětlovat prostor před vozem s různou intenzitou v různých bodech. Je tak možné směřovat paprsek světla tak, aby neoslňoval protijedoucí řidiče, ale naopak dobře osvětlil chodce. Díky spolupráci s navigací dokáže systém svítit do nadcházející zatáčky.
Drobná vylepšení pak najdeme na mnoha místech. Elektronika dokáže účinněji korigovat řízení v případě nebezpečných situací, při parkování zase pomůže systém kamer snímajících celý prostor kolem vozu. Multimediální systém umí lépe distribuovat zábavu z vestavěných úložišť i z internetu.
Změny se odehrávaly také v motorovém prostoru. Pod kapotou se může nacházet sedm motorů, čtyři benzínové, jeden benzínový hybrid a dva dieselové. Diesely zastoupí třílitrový šestiválec a osmiválec 4,2 TDI o výkonech 258 a 385 koní. Benzínové varianty je možné získat s objemy tři a čtyř litry s výkony 310 a 435 koní. Větší motor je pak použit také v nejsportovnější variantě S8 s výkonem 520 koní. Nad tímto vším pak stojí největší motor v nabídce, dvanáctiválec o objemu 6 litrů. Jeho výkon je taktéž 520 koní, avšak měl by oproti S8 poskytovat více komfortní a luxusní projev. Naopak nejmenší objem má jediný hybrid v nabídce, dvoulitr doplněný elektrickým ústrojím, jehož maximální výkon je 245 koní.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.