Vylepšovat skoro dokonalá auta nejvyšších tříd je jistě vždy oříšek. Přesto nebo spíše právě proto jsou inovace a facelifty těchto korábů docela zajímavé.
Audi A8 patří do elitní skupiny nejluxusnějších vozů běžných značek, kam spadají také Mercedes Benz třídy S, BMW 7 a Jaguar XJ. Právě zde bývají představovány luxusní prvky, které postupně sestoupí do nižších řad, jak se to již mnohokrát stalo s dnes běžnými systémy jako ABS, ESP či s airbagy.
Audi do své A8 přináší taktéž něco nového. Tím jsou diodové světlomety s technologií Matrix. Automobil již nebude nabízen s jinými světlomety, než diodovými. Avšak vylepšená technologie Matrix zůstane za příplatek. Jedná se o soustavu diod schopných osvětlovat prostor před vozem s různou intenzitou v různých bodech. Je tak možné směřovat paprsek světla tak, aby neoslňoval protijedoucí řidiče, ale naopak dobře osvětlil chodce. Díky spolupráci s navigací dokáže systém svítit do nadcházející zatáčky.
Drobná vylepšení pak najdeme na mnoha místech. Elektronika dokáže účinněji korigovat řízení v případě nebezpečných situací, při parkování zase pomůže systém kamer snímajících celý prostor kolem vozu. Multimediální systém umí lépe distribuovat zábavu z vestavěných úložišť i z internetu.
Změny se odehrávaly také v motorovém prostoru. Pod kapotou se může nacházet sedm motorů, čtyři benzínové, jeden benzínový hybrid a dva dieselové. Diesely zastoupí třílitrový šestiválec a osmiválec 4,2 TDI o výkonech 258 a 385 koní. Benzínové varianty je možné získat s objemy tři a čtyř litry s výkony 310 a 435 koní. Větší motor je pak použit také v nejsportovnější variantě S8 s výkonem 520 koní. Nad tímto vším pak stojí největší motor v nabídce, dvanáctiválec o objemu 6 litrů. Jeho výkon je taktéž 520 koní, avšak měl by oproti S8 poskytovat více komfortní a luxusní projev. Naopak nejmenší objem má jediný hybrid v nabídce, dvoulitr doplněný elektrickým ústrojím, jehož maximální výkon je 245 koní.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.