Mercedes Benz pošle do boje proti malým konkurenčním SUV vlastního koně - bude se jmenovat GLA a představí se na autosalonu ve Frankfurtu.
Do palety menších vozů od Mercedesu se brzy zařadí nový model. Bude se jmenovat GLA a jeho základ můžeme hledat u nejmenší třídy A. Bude totiž stát na stejné platformě MFA jako tento vůz. Po modelech B a CLA půjde již o čtvrtou variantu na téma jednoho podvozku.
Základ tohoto SUV tak bude v pohonu přední nápravy. Pohon všech kol bude pravděpodobně za příplatek. S menšími modely značky by měla GLA spojovat i nabídka pohonných jednotek, mělo by jít převážně o čtyřválce, na jejichž vrchol by se mohla postavit varianta přeplňovaného dvoulitru, kterou známe z modelu A45 AMG.
Více se dozvíme na autosalonu ve Frankfurtu, kde bude vůz oficiálně představen. Prozatím nám automobilka uvolnila alespoň oficiální skici, avšak více asi stále naznačuje starší koncept GLA...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.