Japonský superšport od Hondy konečne dostáva reálnu podobu. Znovuzrodeniu Hondy NSX sa určite potešia nielen skalní fanúšikovia značky.
Obrázok na úvodnej fotografii je prvou oficiálnou fotografiou prototypu Honda NSX, ktorého produkčná verzia je plánovaná na rok 2015.
Prototyp vzhľadovo nadväzuje na štúdiu Honda NSX Concept z autosalónu v Detroite, s ktorou má spoločnú hnaciu sústavu Sport Hybrid SH-AWD. Kolesá zadnej nápravy roztáča prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky vidlicový šesťvalec podporovaný elektromotorom, zatiaľ čo ďalšie dva elektromotory poháňajú predné kolesá.
Pripomíname, že pôvodná Honda NSX sa vyrábala v rokoch 1990-2005. Jej dominantou bol uprostred uložený atmosférický benzínový šesťvalec 3,0 VTEC. V čase svojho príchodu na trh vyvolávala údiv najmä predvídateľným správaním a jednoduchým ovládaním, čo pri podobne koncipovaných modeloch nebolo zvykom.
Sériovú podobu novodobej Hondy NSX verejnosť uvidí na vlastné oči už 4. augusta na závodnej trati v americkom Ohiu, kde sa nová Honda NSX vyvíja a bude sa tu aj vyrábať.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?