Modernizácia juhokórejského SUV so slovenským pasom, modelu Sportage, prichádza po troch rokoch výroby. Dizajnéri zodpovední za prevedenie faceliftu sa však očividne držali hesla „čo je dobré, to netreba meniť“.
Modernizovaná Kia Sportage sa ukázala na oficiálnych katalógových fotografiách, model na obrázkoch je určený pre domáci kórejský trh. Je však takmer isté, že rovnakých úprav sa dočká aj európska verzia.
Hlavnou zmenou na prednej časti je upravená maska chladiča a nárazník, ktorý dostal inak tvarované hmlové svetlomety. Zadná časť dostala novú grafiku koncových svetiel, ktoré budú využívať diódovú techniku.
V interiéri ostalo všetko na svojom mieste, nová je kaplnka prístrojov pred vodičom s novým stvárnením otáčkomera a rýchlomera, navyše s decentným chrómovým lemovaním. Novým prvkom výbavy sa stane systém Flex Steer, ktorý mení účinok posilňovača riadenia v troch režimoch.
O zmenách pod prednou kapotou zatiaľ automobilka neinformovala, predpokladáme, že motorová paleta pozostávajúca z benzínových štvorvalcov 1,6 GDI (99 kW) a 2,0 CVVT (120 kW) bude doplnená o nový priamovstrekový motor 2,0 GDI s maximálnym výkonom 130 kW. Z naftových motorizácií sú k dispozícii štvorvalce 1,7 CRDi (85 kW) a 2,0 CRDi (100 kW, 135 kW).
Premiéra európskeho faceliftu modelu Sportage sa zrejme odohrá na autosalóne vo Frankfurte.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?