Modernizácia juhokórejského SUV so slovenským pasom, modelu Sportage, prichádza po troch rokoch výroby. Dizajnéri zodpovední za prevedenie faceliftu sa však očividne držali hesla „čo je dobré, to netreba meniť“.
Modernizovaná Kia Sportage sa ukázala na oficiálnych katalógových fotografiách, model na obrázkoch je určený pre domáci kórejský trh. Je však takmer isté, že rovnakých úprav sa dočká aj európska verzia.
Hlavnou zmenou na prednej časti je upravená maska chladiča a nárazník, ktorý dostal inak tvarované hmlové svetlomety. Zadná časť dostala novú grafiku koncových svetiel, ktoré budú využívať diódovú techniku.
V interiéri ostalo všetko na svojom mieste, nová je kaplnka prístrojov pred vodičom s novým stvárnením otáčkomera a rýchlomera, navyše s decentným chrómovým lemovaním. Novým prvkom výbavy sa stane systém Flex Steer, ktorý mení účinok posilňovača riadenia v troch režimoch.
O zmenách pod prednou kapotou zatiaľ automobilka neinformovala, predpokladáme, že motorová paleta pozostávajúca z benzínových štvorvalcov 1,6 GDI (99 kW) a 2,0 CVVT (120 kW) bude doplnená o nový priamovstrekový motor 2,0 GDI s maximálnym výkonom 130 kW. Z naftových motorizácií sú k dispozícii štvorvalce 1,7 CRDi (85 kW) a 2,0 CRDi (100 kW, 135 kW).
Premiéra európskeho faceliftu modelu Sportage sa zrejme odohrá na autosalóne vo Frankfurte.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?