Japonská Honda predstavila novú generáciu modelu Fit, ktorú v Európe poznáme pod názvom Jazz.
Automobil najprv zavíta na domáci japonský trh, do Európy príde o pár mesiacov neskôr. Okrem podoby novej generácie poznáme aj zopár technických detailov.
Nová generácia úspešnej Hondy Jazz, ktorá je krížencom medzi malým automobilom a MPV, príde s osvieženým vzhľadom, ktorý sa ponáša na predchádzajúci model. Celkové proporcie ostali zachované, no výrazne sa zmenila predná a zadná časť vozidla. Nový Jazz spolieha na jednoduchý, ale účelný dizajn.
Predná časť s novými prednými svetlami je kompletne prepracovaná, nový je aj nárazník s väčším nasávacím priestorom. Bočný profil sa príliš nezmenil, zadná časť zaujme novými koncovými svetlometmi z LED diód. Interiér vo vyšších verziách výbavy bude na stredovej konzole vybavený veľkým displejom palubného systému. Celá stredová konzola bude mierne natočená na vodiča.
Rozmery novinky zatiaľ nepoznáme, ale vieme, čo sa bude ukrývať pod prednou kapotou. Samozrejmosťou je hybridný systém Earth Dreams, ktorý sa spolieha na kombináciu benzínového štvorvalca s objemom 1,5 litra a elektromotora. Veľkou zmenou oproti predchodcovi bude použitie dvojspojkovej prevodovky i-DCD namiesto bezstupňovej prevodovky CVT. Nový Jazz má byť vďaka tomu úspornejší oproti predchodcovi o 35%.
Alternatívou sa stanú benzínové štvorvalce s objemom 1,3 (74 kW) a 1,5 litra (95 kW) spojené s manuálnou, alebo bezstupňovou prevodovkou CVT.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?