Japonská Honda predstavila novú generáciu modelu Fit, ktorú v Európe poznáme pod názvom Jazz.
Automobil najprv zavíta na domáci japonský trh, do Európy príde o pár mesiacov neskôr. Okrem podoby novej generácie poznáme aj zopár technických detailov.
Nová generácia úspešnej Hondy Jazz, ktorá je krížencom medzi malým automobilom a MPV, príde s osvieženým vzhľadom, ktorý sa ponáša na predchádzajúci model. Celkové proporcie ostali zachované, no výrazne sa zmenila predná a zadná časť vozidla. Nový Jazz spolieha na jednoduchý, ale účelný dizajn.
Predná časť s novými prednými svetlami je kompletne prepracovaná, nový je aj nárazník s väčším nasávacím priestorom. Bočný profil sa príliš nezmenil, zadná časť zaujme novými koncovými svetlometmi z LED diód. Interiér vo vyšších verziách výbavy bude na stredovej konzole vybavený veľkým displejom palubného systému. Celá stredová konzola bude mierne natočená na vodiča.
Rozmery novinky zatiaľ nepoznáme, ale vieme, čo sa bude ukrývať pod prednou kapotou. Samozrejmosťou je hybridný systém Earth Dreams, ktorý sa spolieha na kombináciu benzínového štvorvalca s objemom 1,5 litra a elektromotora. Veľkou zmenou oproti predchodcovi bude použitie dvojspojkovej prevodovky i-DCD namiesto bezstupňovej prevodovky CVT. Nový Jazz má byť vďaka tomu úspornejší oproti predchodcovi o 35%.
Alternatívou sa stanú benzínové štvorvalce s objemom 1,3 (74 kW) a 1,5 litra (95 kW) spojené s manuálnou, alebo bezstupňovou prevodovkou CVT.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.