Japonská Mazda v tomto období kompletne obmieňa celú modelovú paletu. Po novom SUV CX-5 v minulom roku prišla na rad Mazda 6, pred pár dňami sa predstavila nová „trojka“. Ostáva už len otázkou času, kedy sa predstaví nástupca mestského modelu Mazda 2.
Pred pár dňami sa v istom japonskom motoristickom časopise objavila prvá neoficiálna snímka novej „dvojky“, ktorá by sa mala oficiálne predstaviť zhruba o rok. Nová Mazda 2 bude pokračovať v dizajnovom jazyku Kodo a prinesie aj prvky technológie Skyactiv.
Novinka bude postavená na skrátenej platforme Skyactiv-Body, logicky tak bude zdieľať radu komponentov s väčšími modelmi, ako napríklad 6-stupňové manuálne prevodovky. Pokiaľ ide o rozmery, očakáva sa, že novinka ostane verná svojim rozmerom, jej dĺžka bude na úrovni stredne veľkých konkurentov okolo 4000 mm.
V súčasnosti pracujú pod kapotou benzínové motory 1,3 MZR a 1,5 MZR, nová Mazda 2 dostane modernizované motory s rovnakým objemom. Slabší z nich v súčasnosti pracuje pod kapotou aktuálnej Mazdy 2 v japonsku v modernizovanej verzii Skyactiv s maximálnym výkonom 62 kW a krútiacim momentom 112 Nm. Oproti európskej verzii vykazuje agregát približne o 20% nižšiu spotrebu, ako u nás predávaná verzia 1,3 MZR. Alternatívou sa stane motor 1,5 Skyactiv (74 kW/100 k, 150 Nm), ktorý má premiéri v novej Mazde 3.
Na bližšie informácie o novinke si budeme musieť počkať, informácie budeme priebežne dopĺňať.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.