Japonská Mazda v tomto období kompletne obmieňa celú modelovú paletu. Po novom SUV CX-5 v minulom roku prišla na rad Mazda 6, pred pár dňami sa predstavila nová „trojka“. Ostáva už len otázkou času, kedy sa predstaví nástupca mestského modelu Mazda 2.
Pred pár dňami sa v istom japonskom motoristickom časopise objavila prvá neoficiálna snímka novej „dvojky“, ktorá by sa mala oficiálne predstaviť zhruba o rok. Nová Mazda 2 bude pokračovať v dizajnovom jazyku Kodo a prinesie aj prvky technológie Skyactiv.
Novinka bude postavená na skrátenej platforme Skyactiv-Body, logicky tak bude zdieľať radu komponentov s väčšími modelmi, ako napríklad 6-stupňové manuálne prevodovky. Pokiaľ ide o rozmery, očakáva sa, že novinka ostane verná svojim rozmerom, jej dĺžka bude na úrovni stredne veľkých konkurentov okolo 4000 mm.
V súčasnosti pracujú pod kapotou benzínové motory 1,3 MZR a 1,5 MZR, nová Mazda 2 dostane modernizované motory s rovnakým objemom. Slabší z nich v súčasnosti pracuje pod kapotou aktuálnej Mazdy 2 v japonsku v modernizovanej verzii Skyactiv s maximálnym výkonom 62 kW a krútiacim momentom 112 Nm. Oproti európskej verzii vykazuje agregát približne o 20% nižšiu spotrebu, ako u nás predávaná verzia 1,3 MZR. Alternatívou sa stane motor 1,5 Skyactiv (74 kW/100 k, 150 Nm), ktorý má premiéri v novej Mazde 3.
Na bližšie informácie o novinke si budeme musieť počkať, informácie budeme priebežne dopĺňať.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?