Škoda představila druhou karosářskou variantu svého cenově dostupného vozu Rapid. Nejde o kombík, ale ani o hatchback - jde o něco mezi tím.
Škoda svým nejnovějším počinem stvořila něco mezi hatchbackem a kombíkem, podobně jako to již delší dobu dělá Audi u svého modelu A3. Rapid je však odvozen od sedanu (přesněji liftbacku). Přerody z něj přitom obvykle probíhají dvojím způsobem - buď zachováním délky a naroubováním prodloužené hodní části karoserie na stávající spodní část, nebo naopak zkrácením na úroveň okna sedanu. Takto vzniká kombík či hatchback.
Když se ovšem automobilka nemůže rozhodnout, vznikne něco mezi. Podobně jako u Rapidu Spaceback. Ten je o 18 centimetrů kratší než liftbacková varianta, avšak vrchní část automobilka alespoň opticky nafoukla o něco více, než je u obvyklé a chce tak vytvořit dojem více se blížící kombíku.
S délkou 430 centimetrů Spaceback útočí proti většině hatchbacků, na našem trhu zejména proti úspěšným dvojčatům Hyundai i30/Kia cee'd, které jsou téměř přesně stejně dlouhé, a proti kterému Škoda dosud nenacházela žádnou přesvědčivou zbraň.
U Škody lze očekávat velmi tradiční preference objemu kufru, a proto se nelze divit velmi zajímavé hodnotě 415 litrů, což je sice méně než 550 litrů u liftbacku, avšak například výše zmíněné korejské duo poráží o dobrých 40 litrů.
Nabídka motorů bude přejata z varianty liftback, pod kapotou tak najdeme tři motory o objemu 1,2 litru, první bude nepřeplňovaný s výkonem 75 koní, nabídka pak stoupá přes jeho přeplňované varianty k výkonům 85 a 105 koní. Na vrcholu pak stojí přeplňovaná 1,4 o výkonu 122 koní.
Diesely zastoupí dvě varianty motoru 1,6, jejich výkon je 90 a 105 koní.
Novinka půjde do prodeje měsíc po zářijovém představení ve Frankfurtu.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?