Škoda představila druhou karosářskou variantu svého cenově dostupného vozu Rapid. Nejde o kombík, ale ani o hatchback - jde o něco mezi tím.
Škoda svým nejnovějším počinem stvořila něco mezi hatchbackem a kombíkem, podobně jako to již delší dobu dělá Audi u svého modelu A3. Rapid je však odvozen od sedanu (přesněji liftbacku). Přerody z něj přitom obvykle probíhají dvojím způsobem - buď zachováním délky a naroubováním prodloužené hodní části karoserie na stávající spodní část, nebo naopak zkrácením na úroveň okna sedanu. Takto vzniká kombík či hatchback.
Když se ovšem automobilka nemůže rozhodnout, vznikne něco mezi. Podobně jako u Rapidu Spaceback. Ten je o 18 centimetrů kratší než liftbacková varianta, avšak vrchní část automobilka alespoň opticky nafoukla o něco více, než je u obvyklé a chce tak vytvořit dojem více se blížící kombíku.
S délkou 430 centimetrů Spaceback útočí proti většině hatchbacků, na našem trhu zejména proti úspěšným dvojčatům Hyundai i30/Kia cee'd, které jsou téměř přesně stejně dlouhé, a proti kterému Škoda dosud nenacházela žádnou přesvědčivou zbraň.
U Škody lze očekávat velmi tradiční preference objemu kufru, a proto se nelze divit velmi zajímavé hodnotě 415 litrů, což je sice méně než 550 litrů u liftbacku, avšak například výše zmíněné korejské duo poráží o dobrých 40 litrů.
Nabídka motorů bude přejata z varianty liftback, pod kapotou tak najdeme tři motory o objemu 1,2 litru, první bude nepřeplňovaný s výkonem 75 koní, nabídka pak stoupá přes jeho přeplňované varianty k výkonům 85 a 105 koní. Na vrcholu pak stojí přeplňovaná 1,4 o výkonu 122 koní.
Diesely zastoupí dvě varianty motoru 1,6, jejich výkon je 90 a 105 koní.
Novinka půjde do prodeje měsíc po zářijovém představení ve Frankfurtu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.