Škoda představila druhou karosářskou variantu svého cenově dostupného vozu Rapid. Nejde o kombík, ale ani o hatchback - jde o něco mezi tím.
Škoda svým nejnovějším počinem stvořila něco mezi hatchbackem a kombíkem, podobně jako to již delší dobu dělá Audi u svého modelu A3. Rapid je však odvozen od sedanu (přesněji liftbacku). Přerody z něj přitom obvykle probíhají dvojím způsobem - buď zachováním délky a naroubováním prodloužené hodní části karoserie na stávající spodní část, nebo naopak zkrácením na úroveň okna sedanu. Takto vzniká kombík či hatchback.
Když se ovšem automobilka nemůže rozhodnout, vznikne něco mezi. Podobně jako u Rapidu Spaceback. Ten je o 18 centimetrů kratší než liftbacková varianta, avšak vrchní část automobilka alespoň opticky nafoukla o něco více, než je u obvyklé a chce tak vytvořit dojem více se blížící kombíku.
S délkou 430 centimetrů Spaceback útočí proti většině hatchbacků, na našem trhu zejména proti úspěšným dvojčatům Hyundai i30/Kia cee'd, které jsou téměř přesně stejně dlouhé, a proti kterému Škoda dosud nenacházela žádnou přesvědčivou zbraň.
U Škody lze očekávat velmi tradiční preference objemu kufru, a proto se nelze divit velmi zajímavé hodnotě 415 litrů, což je sice méně než 550 litrů u liftbacku, avšak například výše zmíněné korejské duo poráží o dobrých 40 litrů.
Nabídka motorů bude přejata z varianty liftback, pod kapotou tak najdeme tři motory o objemu 1,2 litru, první bude nepřeplňovaný s výkonem 75 koní, nabídka pak stoupá přes jeho přeplňované varianty k výkonům 85 a 105 koní. Na vrcholu pak stojí přeplňovaná 1,4 o výkonu 122 koní.
Diesely zastoupí dvě varianty motoru 1,6, jejich výkon je 90 a 105 koní.
Novinka půjde do prodeje měsíc po zářijovém představení ve Frankfurtu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.