Škoda představila druhou karosářskou variantu svého cenově dostupného vozu Rapid. Nejde o kombík, ale ani o hatchback - jde o něco mezi tím.
Škoda svým nejnovějším počinem stvořila něco mezi hatchbackem a kombíkem, podobně jako to již delší dobu dělá Audi u svého modelu A3. Rapid je však odvozen od sedanu (přesněji liftbacku). Přerody z něj přitom obvykle probíhají dvojím způsobem - buď zachováním délky a naroubováním prodloužené hodní části karoserie na stávající spodní část, nebo naopak zkrácením na úroveň okna sedanu. Takto vzniká kombík či hatchback.
Když se ovšem automobilka nemůže rozhodnout, vznikne něco mezi. Podobně jako u Rapidu Spaceback. Ten je o 18 centimetrů kratší než liftbacková varianta, avšak vrchní část automobilka alespoň opticky nafoukla o něco více, než je u obvyklé a chce tak vytvořit dojem více se blížící kombíku.
S délkou 430 centimetrů Spaceback útočí proti většině hatchbacků, na našem trhu zejména proti úspěšným dvojčatům Hyundai i30/Kia cee'd, které jsou téměř přesně stejně dlouhé, a proti kterému Škoda dosud nenacházela žádnou přesvědčivou zbraň.
U Škody lze očekávat velmi tradiční preference objemu kufru, a proto se nelze divit velmi zajímavé hodnotě 415 litrů, což je sice méně než 550 litrů u liftbacku, avšak například výše zmíněné korejské duo poráží o dobrých 40 litrů.
Nabídka motorů bude přejata z varianty liftback, pod kapotou tak najdeme tři motory o objemu 1,2 litru, první bude nepřeplňovaný s výkonem 75 koní, nabídka pak stoupá přes jeho přeplňované varianty k výkonům 85 a 105 koní. Na vrcholu pak stojí přeplňovaná 1,4 o výkonu 122 koní.
Diesely zastoupí dvě varianty motoru 1,6, jejich výkon je 90 a 105 koní.
Novinka půjde do prodeje měsíc po zářijovém představení ve Frankfurtu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.