Rapid vstupuje do nového modelového roka s novým motorom alebo xenónovými svetlometmi, interiér osvieži nový trojramenný volant alebo dekoračné lišty. Dnes už poznáme aj podobu novej zadnej časti.
Škoda Rapid vstupuje do nového modelového roku 2014 s viacerými vylepšeniami. Ponuku rozšíri základný naftový motor 1,6 TDI (66 kW/90 k), interiér s novým trojramenným volantom, ozdobnými lištami a novými poťahmi sedadiel bude o čosi atraktívnejší. Najväčšou novinkou však bude možnosť objednať si Rapid aj s xenónovými svetlometmi.
Nová výkonová verzia naftového motora 1,6 TDI (66 kW/90 k) sa zhostí úlohy základnej naftovej motorizácie. Motor môže byť na želanie dodaný buď so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou alebo päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Aj pre tento motor ponúka výrobca úspornú verziu Green Tec, ktorý obsahuje systém Štart/Stop, rekuperáciu brzdnej energie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. Normovaná spotreba paliva činí 3,9 l/100 km.
TIP: Škoda naznačuje podobu Rapidu Spaceback
Konštruktéri optimalizovali aj interiér. Rapid ponúkne nové trojramenné volanty. Rozdiely sú v použitých materiáloch (PUR, PUR v kombinácii s chrómom, koža s chrómom) a funkčnosti (s tlačidlami alebo bez tlačidiel multifunkčného displeja/telefónu/audio systému). Nové ozdobné lišty v štyroch dizajnových variantoch (Graphite-Metallic, Silver-Brushed, Piano-White a Piano-Black) ponúknu verzie Ambition a Elegance. Pre tieto verzie sú pripravené aj nové poťahy sedadiel. Pre verzie Active a Ambition je k dispozícii prístrojová doska a obloženie dverí v novom sivom tóne. Rádio Swing dostane modernejší panel, rádio Blues bude mať ovládacie prvky doplnené o chrómové detaily.
Pre nový Rapid bude možnéz objednať aj xenónové svetlomety. Nízkoenergetický xenónový zdroj produkuje svetelný tok do 2000 lumenov. Tento systém nevyžaduje, na rozdiel od riešení používaných vo vozidlách vyšších tried, automatickú reguláciu sklonu a ostrekovače svetlometov. Výhodou je nižšia cena v porovnaní s xenónovými svetlometmi s vyšším svetelným tokom, pri zachovaní porovnateľnej intenzity osvetlenia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.