Rapid vstupuje do nového modelového roka s novým motorom alebo xenónovými svetlometmi, interiér osvieži nový trojramenný volant alebo dekoračné lišty. Dnes už poznáme aj podobu novej zadnej časti.
Škoda Rapid vstupuje do nového modelového roku 2014 s viacerými vylepšeniami. Ponuku rozšíri základný naftový motor 1,6 TDI (66 kW/90 k), interiér s novým trojramenným volantom, ozdobnými lištami a novými poťahmi sedadiel bude o čosi atraktívnejší. Najväčšou novinkou však bude možnosť objednať si Rapid aj s xenónovými svetlometmi.
Nová výkonová verzia naftového motora 1,6 TDI (66 kW/90 k) sa zhostí úlohy základnej naftovej motorizácie. Motor môže byť na želanie dodaný buď so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou alebo päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Aj pre tento motor ponúka výrobca úspornú verziu Green Tec, ktorý obsahuje systém Štart/Stop, rekuperáciu brzdnej energie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. Normovaná spotreba paliva činí 3,9 l/100 km.
TIP: Škoda naznačuje podobu Rapidu Spaceback
Konštruktéri optimalizovali aj interiér. Rapid ponúkne nové trojramenné volanty. Rozdiely sú v použitých materiáloch (PUR, PUR v kombinácii s chrómom, koža s chrómom) a funkčnosti (s tlačidlami alebo bez tlačidiel multifunkčného displeja/telefónu/audio systému). Nové ozdobné lišty v štyroch dizajnových variantoch (Graphite-Metallic, Silver-Brushed, Piano-White a Piano-Black) ponúknu verzie Ambition a Elegance. Pre tieto verzie sú pripravené aj nové poťahy sedadiel. Pre verzie Active a Ambition je k dispozícii prístrojová doska a obloženie dverí v novom sivom tóne. Rádio Swing dostane modernejší panel, rádio Blues bude mať ovládacie prvky doplnené o chrómové detaily.
Pre nový Rapid bude možnéz objednať aj xenónové svetlomety. Nízkoenergetický xenónový zdroj produkuje svetelný tok do 2000 lumenov. Tento systém nevyžaduje, na rozdiel od riešení používaných vo vozidlách vyšších tried, automatickú reguláciu sklonu a ostrekovače svetlometov. Výhodou je nižšia cena v porovnaní s xenónovými svetlometmi s vyšším svetelným tokom, pri zachovaní porovnateľnej intenzity osvetlenia.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.