Rapid vstupuje do nového modelového roka s novým motorom alebo xenónovými svetlometmi, interiér osvieži nový trojramenný volant alebo dekoračné lišty. Dnes už poznáme aj podobu novej zadnej časti.
Škoda Rapid vstupuje do nového modelového roku 2014 s viacerými vylepšeniami. Ponuku rozšíri základný naftový motor 1,6 TDI (66 kW/90 k), interiér s novým trojramenným volantom, ozdobnými lištami a novými poťahmi sedadiel bude o čosi atraktívnejší. Najväčšou novinkou však bude možnosť objednať si Rapid aj s xenónovými svetlometmi.
Nová výkonová verzia naftového motora 1,6 TDI (66 kW/90 k) sa zhostí úlohy základnej naftovej motorizácie. Motor môže byť na želanie dodaný buď so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou alebo päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Aj pre tento motor ponúka výrobca úspornú verziu Green Tec, ktorý obsahuje systém Štart/Stop, rekuperáciu brzdnej energie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. Normovaná spotreba paliva činí 3,9 l/100 km.
TIP: Škoda naznačuje podobu Rapidu Spaceback
Konštruktéri optimalizovali aj interiér. Rapid ponúkne nové trojramenné volanty. Rozdiely sú v použitých materiáloch (PUR, PUR v kombinácii s chrómom, koža s chrómom) a funkčnosti (s tlačidlami alebo bez tlačidiel multifunkčného displeja/telefónu/audio systému). Nové ozdobné lišty v štyroch dizajnových variantoch (Graphite-Metallic, Silver-Brushed, Piano-White a Piano-Black) ponúknu verzie Ambition a Elegance. Pre tieto verzie sú pripravené aj nové poťahy sedadiel. Pre verzie Active a Ambition je k dispozícii prístrojová doska a obloženie dverí v novom sivom tóne. Rádio Swing dostane modernejší panel, rádio Blues bude mať ovládacie prvky doplnené o chrómové detaily.
Pre nový Rapid bude možnéz objednať aj xenónové svetlomety. Nízkoenergetický xenónový zdroj produkuje svetelný tok do 2000 lumenov. Tento systém nevyžaduje, na rozdiel od riešení používaných vo vozidlách vyšších tried, automatickú reguláciu sklonu a ostrekovače svetlometov. Výhodou je nižšia cena v porovnaní s xenónovými svetlometmi s vyšším svetelným tokom, pri zachovaní porovnateľnej intenzity osvetlenia.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?