Třetí generace zase o něco lepší. S mírně upraveným hávem přinese úsporu paliva a větší úložný prostor
Druhé generaci oblíbeného vozu Honda Jazz již zvoní, jak se říká, umíráček. Není divu. Stávající verze již brázdí silnicemi celého světa hezkou dobu a i když je vůz považován mnohými za jeden z nejlepších v daném segmentu viz první místo v hlasování o nejoblíbenější vůz v kategorii malých vozidel ve Velké Británii dle ankety J.D. Power 2012, odpovědné osoby rozhodly, že je čas na změnu.
Vy, komu aktuální Jazz zcela vyhovuje, nezoufejte. Novinka bude více méně podobná, počítat můžeme s drobným faceliftem vnějších partií a nárůstem zavazadlového prostoru.
Současná motorová nabídku doplní turbodiesel 1,6 i-DTEC Earth Dreams s výkonem 88 kW a točivým momentem 300 N.m. Přidá se tak ke stávající zážehové 1,2 a 1,4 i-Vtec s výkony 66 kW (90 k), resp. 73 kW (99 k), kombinující pětistupňový manuál či CVT.
Stávající čtyři verze výbavy S, Trend, Comfort a Elegance budou jistě mírně pozměněny a doplněny o nové prvky. Momentální ceny automobilu začínají na cifře 299 900 korun a končí rovnými 454 tisíci. Kolik bude stát novinka, netušíme. Představení proběhne na říjnovém autosaloně v japonském Tokyu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?