Třetí generace zase o něco lepší. S mírně upraveným hávem přinese úsporu paliva a větší úložný prostor
Druhé generaci oblíbeného vozu Honda Jazz již zvoní, jak se říká, umíráček. Není divu. Stávající verze již brázdí silnicemi celého světa hezkou dobu a i když je vůz považován mnohými za jeden z nejlepších v daném segmentu viz první místo v hlasování o nejoblíbenější vůz v kategorii malých vozidel ve Velké Británii dle ankety J.D. Power 2012, odpovědné osoby rozhodly, že je čas na změnu.
Vy, komu aktuální Jazz zcela vyhovuje, nezoufejte. Novinka bude více méně podobná, počítat můžeme s drobným faceliftem vnějších partií a nárůstem zavazadlového prostoru.
Současná motorová nabídku doplní turbodiesel 1,6 i-DTEC Earth Dreams s výkonem 88 kW a točivým momentem 300 N.m. Přidá se tak ke stávající zážehové 1,2 a 1,4 i-Vtec s výkony 66 kW (90 k), resp. 73 kW (99 k), kombinující pětistupňový manuál či CVT.
Stávající čtyři verze výbavy S, Trend, Comfort a Elegance budou jistě mírně pozměněny a doplněny o nové prvky. Momentální ceny automobilu začínají na cifře 299 900 korun a končí rovnými 454 tisíci. Kolik bude stát novinka, netušíme. Představení proběhne na říjnovém autosaloně v japonském Tokyu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.