Lotus C-01 - první model motocyklové divize známého výrobce nejen závodních automobilů
Pod označením C-01 nehledejte závodní čtyřkolový supersport, jak je tomu ostatně u zmiňovaného věhlasného výrobce nejen závodních vozů zvykem. Většinu dnes zarazíme, C-01 je dvoukolový premiant nově založené motocyklové divize britské značky, nacházející se v hrabství Norfolk.
Nový projekt je dlužno říci zdrcující. Nejde o pochybnosti, jak se značka s prvotinou popere, jde především o tradici. Zodpovědnou osobou nebude nikdo jiný než Daniel Simon, bývalý zaměstnanec značky Bugatti, VW či Lamborgini, designér automobilů filmových hrdinů jako Kapitána Amerika a dalších.
První zveřejněná fotografie zavdává dojmu klasického žluto-černého provedení, ztvárňující základní linie nádrže stroje, které tak budou zdá se z patřičné části rozpracovány. Z jaké míry, nevíme. Zveřejněná zpráva hovoří o výkonném 200koňovém agregátu, motocyklu, vybaveném současnými moderními závodními technologiemi ze seriálu F1, velmi lehkou konstrukcí použitím materiálů typu karbon, titan či vesmírné oceli, perfektní ergonomii a bezpečnosti.
Výrobce slibuje brzké bližší informace během několika následujících týdnů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?