Lotus C-01 - první model motocyklové divize známého výrobce nejen závodních automobilů
Pod označením C-01 nehledejte závodní čtyřkolový supersport, jak je tomu ostatně u zmiňovaného věhlasného výrobce nejen závodních vozů zvykem. Většinu dnes zarazíme, C-01 je dvoukolový premiant nově založené motocyklové divize britské značky, nacházející se v hrabství Norfolk.
Nový projekt je dlužno říci zdrcující. Nejde o pochybnosti, jak se značka s prvotinou popere, jde především o tradici. Zodpovědnou osobou nebude nikdo jiný než Daniel Simon, bývalý zaměstnanec značky Bugatti, VW či Lamborgini, designér automobilů filmových hrdinů jako Kapitána Amerika a dalších.
První zveřejněná fotografie zavdává dojmu klasického žluto-černého provedení, ztvárňující základní linie nádrže stroje, které tak budou zdá se z patřičné části rozpracovány. Z jaké míry, nevíme. Zveřejněná zpráva hovoří o výkonném 200koňovém agregátu, motocyklu, vybaveném současnými moderními závodními technologiemi ze seriálu F1, velmi lehkou konstrukcí použitím materiálů typu karbon, titan či vesmírné oceli, perfektní ergonomii a bezpečnosti.
Výrobce slibuje brzké bližší informace během několika následujících týdnů.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.