O novém V12 Vantage S již víme vše
Aristokrat V12 Vantage S je druhým nejrychlejším modelem známé britské automobilky Aston Martin. První příčku drží dosud neporažený premiant, Aston Martin One-77. Sedmasedmdesáti kusové sérii unikátního automobilu s 7,3litrovým dvanáctiválcem však šlape na paty novinka britské flotily, Vantage S. Výkonnostní rozdíl je značný pravda, na druhou stranu mají i mnohé společné.
Co je však důležité. Výrobce zveřejnil poslední dosud neznámé specifikace, a to zrychlení a sumu, za kterou se bude automobil prodávat. Zrychlení továrna uvádí z 0-100 km/hod. v čase 3,9 sekund. Druhá hodnota již nezní tak optimisticky. Cca 4,5 milionů korun/kus po přepočtu z euro bankovek viz německá cenovka.
Vememe-li v potaz maximální rychlost 330 km/hod, neměnný zvuk nádherného atmosfericky plněného šestilitrového dvanáctiválce s řídící jednotkou Bosch a sedmistupňovou automatickou převodovkou Sportshift III AMT s možností sekvenčního řazení, výkonem 421 kW (572 k) a 620 Nm točivého momentu, panenky se nám jistě nepřetočí a mnohý rád zaplatí.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.