O novém V12 Vantage S již víme vše
Aristokrat V12 Vantage S je druhým nejrychlejším modelem známé britské automobilky Aston Martin. První příčku drží dosud neporažený premiant, Aston Martin One-77. Sedmasedmdesáti kusové sérii unikátního automobilu s 7,3litrovým dvanáctiválcem však šlape na paty novinka britské flotily, Vantage S. Výkonnostní rozdíl je značný pravda, na druhou stranu mají i mnohé společné.
Co je však důležité. Výrobce zveřejnil poslední dosud neznámé specifikace, a to zrychlení a sumu, za kterou se bude automobil prodávat. Zrychlení továrna uvádí z 0-100 km/hod. v čase 3,9 sekund. Druhá hodnota již nezní tak optimisticky. Cca 4,5 milionů korun/kus po přepočtu z euro bankovek viz německá cenovka.
Vememe-li v potaz maximální rychlost 330 km/hod, neměnný zvuk nádherného atmosfericky plněného šestilitrového dvanáctiválce s řídící jednotkou Bosch a sedmistupňovou automatickou převodovkou Sportshift III AMT s možností sekvenčního řazení, výkonem 421 kW (572 k) a 620 Nm točivého momentu, panenky se nám jistě nepřetočí a mnohý rád zaplatí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.