O novém V12 Vantage S již víme vše
Aristokrat V12 Vantage S je druhým nejrychlejším modelem známé britské automobilky Aston Martin. První příčku drží dosud neporažený premiant, Aston Martin One-77. Sedmasedmdesáti kusové sérii unikátního automobilu s 7,3litrovým dvanáctiválcem však šlape na paty novinka britské flotily, Vantage S. Výkonnostní rozdíl je značný pravda, na druhou stranu mají i mnohé společné.
Co je však důležité. Výrobce zveřejnil poslední dosud neznámé specifikace, a to zrychlení a sumu, za kterou se bude automobil prodávat. Zrychlení továrna uvádí z 0-100 km/hod. v čase 3,9 sekund. Druhá hodnota již nezní tak optimisticky. Cca 4,5 milionů korun/kus po přepočtu z euro bankovek viz německá cenovka.
Vememe-li v potaz maximální rychlost 330 km/hod, neměnný zvuk nádherného atmosfericky plněného šestilitrového dvanáctiválce s řídící jednotkou Bosch a sedmistupňovou automatickou převodovkou Sportshift III AMT s možností sekvenčního řazení, výkonem 421 kW (572 k) a 620 Nm točivého momentu, panenky se nám jistě nepřetočí a mnohý rád zaplatí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?