První fotografie pokračovatele trojkového kupé jsou na světě
Účastníky detroitského autosalonu nepřekvapíme. Kdo navštívil stánek stuttgartského výrobce luxusních sportovních vozů, spatřil jako mnozí další rozporuplný koncept vozu, nazvaný BMW Concept 4 Series Coupe. Řada 4, jak se z fotografií a videa zdá, je s konceptem téměř totožná. Oproti předchůdci povyrostla většinou rozměrů. Délka vozu činí 4 640 mm, šířka 1 830 mm, výška 1 360 mm a rozvor kol 2 810 mm.
Pohonné agregáty nabídnou hned z počátku trojici motorů. Mezi nimi bude jeden a právě nejúspornější čtyřválcový diesel s výkonem 135 kW (184 k) při 4 000 ot./min, s maximálním točivým momentem 380 N.m v rozmezí od 1750 - 2750 ot./min. Ten zrychlí z 0-100 km/hod během 7,5 sekund, průměrnou spotřebu výrobce udává v hodnotě 4,7 l/100 km v kombinaci s osmistupňovým automatem.
Zbylé dvě zážehové jednotky nabídnou výkon 180 kW a 225 kW (245/306 k) v rozmezí od 5 000 - 6 500 ot./min. Jsou jimi notoricky známý dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 428i a třílitrový šestiválec 435i. Slabší agregát se šestirychlostní manuální převodovkou zobrazí na displeji konečnou spotřebu 6,6 l/100 km, silnější pak 7,9 l/100 km. Osmistupňový automat pak v obou případech hodnoty lepší.
Výrobce uvádí tři klasické pakety Sport Line, Modern Line a Luxury Line plus extra M Sport s tužším podvozkem a většími osmnáctipalcovými koly. Řada 4 obsáhne nejen nové dvoudveřové kupé, ale též kabriolet a Gran Coupé. To je však hudba budoucnosti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?