První fotografie pokračovatele trojkového kupé jsou na světě
Účastníky detroitského autosalonu nepřekvapíme. Kdo navštívil stánek stuttgartského výrobce luxusních sportovních vozů, spatřil jako mnozí další rozporuplný koncept vozu, nazvaný BMW Concept 4 Series Coupe. Řada 4, jak se z fotografií a videa zdá, je s konceptem téměř totožná. Oproti předchůdci povyrostla většinou rozměrů. Délka vozu činí 4 640 mm, šířka 1 830 mm, výška 1 360 mm a rozvor kol 2 810 mm.
Pohonné agregáty nabídnou hned z počátku trojici motorů. Mezi nimi bude jeden a právě nejúspornější čtyřválcový diesel s výkonem 135 kW (184 k) při 4 000 ot./min, s maximálním točivým momentem 380 N.m v rozmezí od 1750 - 2750 ot./min. Ten zrychlí z 0-100 km/hod během 7,5 sekund, průměrnou spotřebu výrobce udává v hodnotě 4,7 l/100 km v kombinaci s osmistupňovým automatem.
Zbylé dvě zážehové jednotky nabídnou výkon 180 kW a 225 kW (245/306 k) v rozmezí od 5 000 - 6 500 ot./min. Jsou jimi notoricky známý dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 428i a třílitrový šestiválec 435i. Slabší agregát se šestirychlostní manuální převodovkou zobrazí na displeji konečnou spotřebu 6,6 l/100 km, silnější pak 7,9 l/100 km. Osmistupňový automat pak v obou případech hodnoty lepší.
Výrobce uvádí tři klasické pakety Sport Line, Modern Line a Luxury Line plus extra M Sport s tužším podvozkem a většími osmnáctipalcovými koly. Řada 4 obsáhne nejen nové dvoudveřové kupé, ale též kabriolet a Gran Coupé. To je však hudba budoucnosti.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.