První fotografie pokračovatele trojkového kupé jsou na světě
Účastníky detroitského autosalonu nepřekvapíme. Kdo navštívil stánek stuttgartského výrobce luxusních sportovních vozů, spatřil jako mnozí další rozporuplný koncept vozu, nazvaný BMW Concept 4 Series Coupe. Řada 4, jak se z fotografií a videa zdá, je s konceptem téměř totožná. Oproti předchůdci povyrostla většinou rozměrů. Délka vozu činí 4 640 mm, šířka 1 830 mm, výška 1 360 mm a rozvor kol 2 810 mm.
Pohonné agregáty nabídnou hned z počátku trojici motorů. Mezi nimi bude jeden a právě nejúspornější čtyřválcový diesel s výkonem 135 kW (184 k) při 4 000 ot./min, s maximálním točivým momentem 380 N.m v rozmezí od 1750 - 2750 ot./min. Ten zrychlí z 0-100 km/hod během 7,5 sekund, průměrnou spotřebu výrobce udává v hodnotě 4,7 l/100 km v kombinaci s osmistupňovým automatem.
Zbylé dvě zážehové jednotky nabídnou výkon 180 kW a 225 kW (245/306 k) v rozmezí od 5 000 - 6 500 ot./min. Jsou jimi notoricky známý dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 428i a třílitrový šestiválec 435i. Slabší agregát se šestirychlostní manuální převodovkou zobrazí na displeji konečnou spotřebu 6,6 l/100 km, silnější pak 7,9 l/100 km. Osmistupňový automat pak v obou případech hodnoty lepší.
Výrobce uvádí tři klasické pakety Sport Line, Modern Line a Luxury Line plus extra M Sport s tužším podvozkem a většími osmnáctipalcovými koly. Řada 4 obsáhne nejen nové dvoudveřové kupé, ale též kabriolet a Gran Coupé. To je však hudba budoucnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.