Třetí generace bavorského SUV nově pouze s pohonem zadních kol
V pořadí třetí generace mnichovského „horala“, netradičně i s pohonem zadních kol. Ano, nové SUV X5 s řadovým čtyřválcem a na místo starého známého 4x4, jen s pohonem zadních kol. Tak přesně s takovými zprávami přišla poslední generace X5 a představenstvo automobilky.
Opomineme-li tři základní motorizace, xDrive50i, xDrive30d, M50d, se kterými bude vůz nabízen již na počátku jeho prodeje, tedy od listopadu aktuálního roku 2013, bude BMW X5 k mání s netradičním označením sDrive25d. Tajemné „s“ naznačuje mnohé. Právě to totiž odlišuje jedno provedení od předcházejících.
Absolutně poprvé tak bude vůz pro sportovní účely, vyroben jako zadokolka. Jedná se o celosvětovou raritu, která nemá v konkurenci ostatních značek obdoby. Naprostá většina zbylých je poháněna, pokud opomineme systém 4x4, pouze přední nápravou.
Obávat se špatných jízdních vlastností, nemá jistě v případě automobilky se znakem modro-bílé vrtule, žádný význam. Rozsáhle zkušenosti s daným pohonem jsou historicky podloženy. Nám tak zůstává otázka. Řadový čtyřválec s pohonem zadních kol, benzinový či naftový šestiválec, diesel dokonce třikrát přeplňovaný nebo osmiválec na špici s výkonem 330 kW (450 koňmi)?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.