Automobilka Aston Martin dnes oficiálně představila upravenou verzi V12 Vantage
Začněme trochu netradičně. Přinášíme tip na supersportovní kupé vyšší třídy. Každý, kdo aktuálně přemýšlí nad koupí nového ryze závodního vozu, nechť se nechá inspirovat, zde chybu neudělá. Pokud Vás finanční situace netíží, odradit může jedině dlouhé čekací manko. Oficiálně se má Vantage S prodávat od října letošního roku za momentálně blíže nespecifikovanou cenou.
Oproti „staré“ verzi je nový Vantage S výkonnější, rychlejší a lehčí. Šestilitrový dvanáctiválec AM28 zůstal, prošel však řadou úprav, které ve finále znamenají nárůst výkonu o 56 koní na konečných 573 a samozřejmě s tím související točivý moment, jehož hodnota rovněž stoupla o nezanedbatelných 50 N.m. Aktuálně tak činí 620 N.m.
Novinkou je sedmistupňová automatická převodovka Sportshift III AMT s možností sekvenčního řazení, nastavitelné tlumiče Bilstein, desetipaprsková kola a karbon- keramické brzdy Brembo z modelu One-77.
Celková hmotnost klesla na 1 665 kg. Důkazem zálusku konstruktérů na vytvoření závodního vozu je nabídka poloracingových pneumatik Pirelli P-Zero Corsa. Finálně nutno podotknout. Technické úpravy a s tím lepší parametry vozu nepodpořil designový facelift. Otázka zní: „Bylo to třeba?“
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.