Život některých modelů jen tak nekončí. Úspěšné vozy se přesouvají na méně náročné trhy, kde mohou žít další roky. To je i případ Daewoo Nubira.
Značku Daewoo jsme z myslí již vypustili, vždyť je to již skoro 10 let, co se vozy Daewoo na evropských trzích přejmenovaly na Chevrolet. To ale neznamená, že by tradiční značka zanikla. Na jiných trzích působí i nadále. To je třeba také případ Ruska.
Daewoo a později Chevrolet u nás prodávali model Nubira, který se po technickém přepracování jmenoval Lacetti. Z trhu odešel až relativně nedávno, po příchodu nového globálního sedanu Cruze.
To ale neznamená, že by se lisovací matrice zahodily. Daewoo totiž představilo novinku - sedan Gentra určený pro Rusko a příbuzné trhy, které vychází právě z Nubiry. Design byl mírně přepracován, avšak základní tvary se nepopletou. Pod kapotou bude jediný motor, čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 105 koní.
V Evropě vůz prakticky jistě nepotkáme.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.