Porsche 918 Spyder - další hypersport oficiálně

Marek Litzman, 17. května 2013, 12:52 Google+

Porsche nám vrcholný model 918 slibuje již delší dobu. Nyní je konečně tu. Nabídne šílený výkon, ale je trochu těžší, než bychom chtěli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
porsche spyder

porsche spyder | foto: Porsche

Sdílejte článek

Hypersporty se to v poslední době jenom hemží. Ferrari ukázalo svůj nejlepší model LaFerrari, McLaren zase ohromuje svým P1. Porsche nás napíná už několik měsíců a nyní se konečně ukázalo s finálním výsledkem.

Nejvýkonnější Porsche dostane pod kapotu osmiválcový motor bez přeplňování s výkonem 608 koní. To je z objemu 4,6 litru vysoká hodnota. Ale že je to ve finále přece jenom málo? I na to má Porsche odpověď. Na každou z náprav totiž namontovalo ještě elektromotor. Přední náprava tak dostala dalších 127 koní, zadní hned 154. Celkový výkon 888 koní překonává všechna očekávání.

Silný motor je nicméně potřeba, protože musí hýbat s nemalými kily. 1,7 tuny je zkrátka hodně a mnoho na tom nenapraví ani příplatkový odlehčující paket, který dokáže odebrat 45 kilo. Svoji vinu na tom nesou baterie, které mají kapacitu 6,8 kWh.

Maximální rychlost je někde za hranicí 340 km/h. Z klidu na tři sta Porsche zrychlí za 23 sekund, 200 jede již během 7,9 sekundy a nejsledovanější zrychlení z klidu na stovku je uskutečněno během neskutečných 2,8 s.

Porsche se vyřádilo v možnosti nastavení. Pět pozic znamená možnost nastavení supervozu do požadovaného režimu. Až 30 kilometrů má vůz zvládnout na elektřinu, pokud jsou baterie doplněny ze sítě. Druhý režim pak využívá baterií i motoru pro nejnižší možnou spotřebu na delší trase. Třetí pak naopak zařazuje jako prioritu sílu, kdy mají elektromotory napomáhat hlavně zrychlení.

Další dva režimy jsou určeny na okruh. Jeden mód je určen k zajetí nejrychlejšího možného kola. Baterie nejsou po dobu jízdy nabíjeny a vše je soustředěno jen na nejvyšší rychlost v jednom kole. Druhý režim je určen na delší okruhové řádění, baterie jsou dobíjeny ze zbytkového výkonu a energie je tak k dispozici po celou jízdu.

Vytisknout

Diskuze: Porsche 918 Spyder - další hypersport oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

škoda rapid

Škoda Rapid: verze Spaceback spatřena i na českých silnicích

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud