Porsche 918 Spyder - další hypersport oficiálně

porsche spyder
porsche spyder, foto: Porsche
Marek Litzman 17. května 2013 12:52
Sdílej:

Porsche nám vrcholný model 918 slibuje již delší dobu. Nyní je konečně tu. Nabídne šílený výkon, ale je trochu těžší, než bychom chtěli.

Hypersporty se to v poslední době jenom hemží. Ferrari ukázalo svůj nejlepší model LaFerrari, McLaren zase ohromuje svým P1. Porsche nás napíná už několik měsíců a nyní se konečně ukázalo s finálním výsledkem.

Nejvýkonnější Porsche dostane pod kapotu osmiválcový motor bez přeplňování s výkonem 608 koní. To je z objemu 4,6 litru vysoká hodnota. Ale že je to ve finále přece jenom málo? I na to má Porsche odpověď. Na každou z náprav totiž namontovalo ještě elektromotor. Přední náprava tak dostala dalších 127 koní, zadní hned 154. Celkový výkon 888 koní překonává všechna očekávání.

Silný motor je nicméně potřeba, protože musí hýbat s nemalými kily. 1,7 tuny je zkrátka hodně a mnoho na tom nenapraví ani příplatkový odlehčující paket, který dokáže odebrat 45 kilo. Svoji vinu na tom nesou baterie, které mají kapacitu 6,8 kWh.

Maximální rychlost je někde za hranicí 340 km/h. Z klidu na tři sta Porsche zrychlí za 23 sekund, 200 jede již během 7,9 sekundy a nejsledovanější zrychlení z klidu na stovku je uskutečněno během neskutečných 2,8 s.

Porsche se vyřádilo v možnosti nastavení. Pět pozic znamená možnost nastavení supervozu do požadovaného režimu. Až 30 kilometrů má vůz zvládnout na elektřinu, pokud jsou baterie doplněny ze sítě. Druhý režim pak využívá baterií i motoru pro nejnižší možnou spotřebu na delší trase. Třetí pak naopak zařazuje jako prioritu sílu, kdy mají elektromotory napomáhat hlavně zrychlení.

Další dva režimy jsou určeny na okruh. Jeden mód je určen k zajetí nejrychlejšího možného kola. Baterie nejsou po dobu jízdy nabíjeny a vše je soustředěno jen na nejvyšší rychlost v jednom kole. Druhý režim je určen na delší okruhové řádění, baterie jsou dobíjeny ze zbytkového výkonu a energie je tak k dispozici po celou jízdu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?