Porsche nám vrcholný model 918 slibuje již delší dobu. Nyní je konečně tu. Nabídne šílený výkon, ale je trochu těžší, než bychom chtěli.
Hypersporty se to v poslední době jenom hemží. Ferrari ukázalo svůj nejlepší model LaFerrari, McLaren zase ohromuje svým P1. Porsche nás napíná už několik měsíců a nyní se konečně ukázalo s finálním výsledkem.
Nejvýkonnější Porsche dostane pod kapotu osmiválcový motor bez přeplňování s výkonem 608 koní. To je z objemu 4,6 litru vysoká hodnota. Ale že je to ve finále přece jenom málo? I na to má Porsche odpověď. Na každou z náprav totiž namontovalo ještě elektromotor. Přední náprava tak dostala dalších 127 koní, zadní hned 154. Celkový výkon 888 koní překonává všechna očekávání.
Silný motor je nicméně potřeba, protože musí hýbat s nemalými kily. 1,7 tuny je zkrátka hodně a mnoho na tom nenapraví ani příplatkový odlehčující paket, který dokáže odebrat 45 kilo. Svoji vinu na tom nesou baterie, které mají kapacitu 6,8 kWh.
Maximální rychlost je někde za hranicí 340 km/h. Z klidu na tři sta Porsche zrychlí za 23 sekund, 200 jede již během 7,9 sekundy a nejsledovanější zrychlení z klidu na stovku je uskutečněno během neskutečných 2,8 s.
Porsche se vyřádilo v možnosti nastavení. Pět pozic znamená možnost nastavení supervozu do požadovaného režimu. Až 30 kilometrů má vůz zvládnout na elektřinu, pokud jsou baterie doplněny ze sítě. Druhý režim pak využívá baterií i motoru pro nejnižší možnou spotřebu na delší trase. Třetí pak naopak zařazuje jako prioritu sílu, kdy mají elektromotory napomáhat hlavně zrychlení.
Další dva režimy jsou určeny na okruh. Jeden mód je určen k zajetí nejrychlejšího možného kola. Baterie nejsou po dobu jízdy nabíjeny a vše je soustředěno jen na nejvyšší rychlost v jednom kole. Druhý režim je určen na delší okruhové řádění, baterie jsou dobíjeny ze zbytkového výkonu a energie je tak k dispozici po celou jízdu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.