Porsche nám vrcholný model 918 slibuje již delší dobu. Nyní je konečně tu. Nabídne šílený výkon, ale je trochu těžší, než bychom chtěli.
Hypersporty se to v poslední době jenom hemží. Ferrari ukázalo svůj nejlepší model LaFerrari, McLaren zase ohromuje svým P1. Porsche nás napíná už několik měsíců a nyní se konečně ukázalo s finálním výsledkem.
Nejvýkonnější Porsche dostane pod kapotu osmiválcový motor bez přeplňování s výkonem 608 koní. To je z objemu 4,6 litru vysoká hodnota. Ale že je to ve finále přece jenom málo? I na to má Porsche odpověď. Na každou z náprav totiž namontovalo ještě elektromotor. Přední náprava tak dostala dalších 127 koní, zadní hned 154. Celkový výkon 888 koní překonává všechna očekávání.
Silný motor je nicméně potřeba, protože musí hýbat s nemalými kily. 1,7 tuny je zkrátka hodně a mnoho na tom nenapraví ani příplatkový odlehčující paket, který dokáže odebrat 45 kilo. Svoji vinu na tom nesou baterie, které mají kapacitu 6,8 kWh.
Maximální rychlost je někde za hranicí 340 km/h. Z klidu na tři sta Porsche zrychlí za 23 sekund, 200 jede již během 7,9 sekundy a nejsledovanější zrychlení z klidu na stovku je uskutečněno během neskutečných 2,8 s.
Porsche se vyřádilo v možnosti nastavení. Pět pozic znamená možnost nastavení supervozu do požadovaného režimu. Až 30 kilometrů má vůz zvládnout na elektřinu, pokud jsou baterie doplněny ze sítě. Druhý režim pak využívá baterií i motoru pro nejnižší možnou spotřebu na delší trase. Třetí pak naopak zařazuje jako prioritu sílu, kdy mají elektromotory napomáhat hlavně zrychlení.
Další dva režimy jsou určeny na okruh. Jeden mód je určen k zajetí nejrychlejšího možného kola. Baterie nejsou po dobu jízdy nabíjeny a vše je soustředěno jen na nejvyšší rychlost v jednom kole. Druhý režim je určen na delší okruhové řádění, baterie jsou dobíjeny ze zbytkového výkonu a energie je tak k dispozici po celou jízdu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.