Porsche nám vrcholný model 918 slibuje již delší dobu. Nyní je konečně tu. Nabídne šílený výkon, ale je trochu těžší, než bychom chtěli.
Hypersporty se to v poslední době jenom hemží. Ferrari ukázalo svůj nejlepší model LaFerrari, McLaren zase ohromuje svým P1. Porsche nás napíná už několik měsíců a nyní se konečně ukázalo s finálním výsledkem.
Nejvýkonnější Porsche dostane pod kapotu osmiválcový motor bez přeplňování s výkonem 608 koní. To je z objemu 4,6 litru vysoká hodnota. Ale že je to ve finále přece jenom málo? I na to má Porsche odpověď. Na každou z náprav totiž namontovalo ještě elektromotor. Přední náprava tak dostala dalších 127 koní, zadní hned 154. Celkový výkon 888 koní překonává všechna očekávání.
Silný motor je nicméně potřeba, protože musí hýbat s nemalými kily. 1,7 tuny je zkrátka hodně a mnoho na tom nenapraví ani příplatkový odlehčující paket, který dokáže odebrat 45 kilo. Svoji vinu na tom nesou baterie, které mají kapacitu 6,8 kWh.
Maximální rychlost je někde za hranicí 340 km/h. Z klidu na tři sta Porsche zrychlí za 23 sekund, 200 jede již během 7,9 sekundy a nejsledovanější zrychlení z klidu na stovku je uskutečněno během neskutečných 2,8 s.
Porsche se vyřádilo v možnosti nastavení. Pět pozic znamená možnost nastavení supervozu do požadovaného režimu. Až 30 kilometrů má vůz zvládnout na elektřinu, pokud jsou baterie doplněny ze sítě. Druhý režim pak využívá baterií i motoru pro nejnižší možnou spotřebu na delší trase. Třetí pak naopak zařazuje jako prioritu sílu, kdy mají elektromotory napomáhat hlavně zrychlení.
Další dva režimy jsou určeny na okruh. Jeden mód je určen k zajetí nejrychlejšího možného kola. Baterie nejsou po dobu jízdy nabíjeny a vše je soustředěno jen na nejvyšší rychlost v jednom kole. Druhý režim je určen na delší okruhové řádění, baterie jsou dobíjeny ze zbytkového výkonu a energie je tak k dispozici po celou jízdu.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.