270 koňských sil a točivý moment 600 N.m. I tak se dá pojmout „pracovní náčiní“
O akci, pořádané na jihu Rakouska – srazu milovníků speciálně upravených vozů, jsme Vás již informovali. Upravené Škody Rapid a Octavia Combi zaujaly. Kde jinde se setkáte s továrními pakety s tak solidními parametry, počínaje výkonem a točivým momentem konče?
Dalším unikátem, opět jak jinak trochu z jiného soudku, je přepracovaný pick-up značky Volkswagen s přízviskem Amarok Wörthersee. Původně pracovní automobil by jste v něm nyní hledali těžko.
Oproti klasickému modelu je vybaven jinými světlomety a mřížkou chladiče. Samozřejmostí je i tvarově zajímavější nárazník, podstatně větší paprsková litá kola z lehkých slitin, šedý pruh v dolní části bočních dveří s označením vozu, oblouk za kabinou, difuzor či dvojice tlumičů výfuku, výtečně zakomponovaných do výsledné podoby vozu.
Výtečně provedený interiér doplní snad jen výkonný třílitrový šestiválec s naftovým motorem. Maximální rychlost 210 km/hod. zvládne téměř 5,5metrový drobeček rychle, na 100km/hod. se dostane během 7,9 sekund.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?