Lamborghini se v poslední době snaží o výrobu unikátů. Dalším z řady je Lamborghini Egoista, který pravděpodobně vzniknul v jediném kusu.
Již několikátý malosériový speciál z dílny Lamborghini je na světě. Vůz se jménem Egoista je vyroben jen jeden a tak to i zůstane. Podle všeho ani není určen na prodej.
Vůz na podvozku Laborghini Gallardo dostal novou karoserii, která je ještě šílenější než obvykle. Ostré, futuristické tvary naznačují, že tohle není žádný běžný vůz do produkce. Jde zkrátka o speciál se vším všudy.
Aby bylo jménu Egoista učiněno zadost, kabina je značně změněna. Uprostřed je jen jedno místo, čímž se speciál ještě více podobá stíhačce.
Nejen podvozek, ale také technika pochází z Gallarda. Pod kapotou tak nalezneme 5,2 litru velký desetiválec s výkonem 600 koní. Unikátní jsou aktivní aerodynamické prvky, které dovedou měnit charakteristiku vozu dle jízdní situace.
Nejen design je inspirován stíhacím letounem F-117, který jako první přinesl nedivitelnost pro radary. I některé materiály se vyznačují sníženou orazivostí radarového paprsku, což snižuje možnost být zachycen radarem. Jsme zvědaví, co by na takové řešení řekli v praxi dopravní policisté...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.