SUV Yeti automobilky Škoda všichni známe. Pro náročnější klientelu brzy přijde vrcholový bratr Snowman
Na stále se zvyšující prodeje vozů kategorie SUV (Sport utiliti vehicle) reaguje i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Ta zatím vypustila do boje menší SUV Yeti, přijít však má automobil Snowman.
Nový vůz má být určen náročnější klientele, ať co se týče rozměrů či výbavy. Konkurentem se tak stane vozům typu Mercedes-Benz GLA či řadě X automobilky BMW.
Vnější tvary ponesou hmatatelné znaky Jozefa Kabaně, šéfdesignéra Škody Auto, který je aktuálně zodpovědný za vozy Rapid, Superb, Octavia a další. Těšit se můžeme na charakteristické ostré hrany karoserie, známý tvar a diodové provedení předních a zadních světel, boční linku, táhnoucí se od počátku až na záď, řadu dobře vypadajících prolisů.
Kromě klasického pětimístného provedení se objeví i v nadstandardní sedmimístné verzi. Oba případy zajistí dostatek prostoru pro cestující i zavazadla, široká motorizovaná nabídka pak optimální výkon a dynamiku vozu. Benzinová nabídne agregáty TSI 1,4 l/110 kW a 2,0 l/132 nebo 162 kW, TDI pak 110 a 135 kW. Nízkou spotřebuj zajistí systémy Stop/Start, rekuperace brzdné energie, odpojování válců. Počítá se s automatem DSG, plněním normy Euro 6.
K místu výroby zatím není nic bližšího známo. Dlouhé seznamy objednávek nejen v českých závodech tak zřejmě přenesou produkci na Slovensko. Bližší informace se jistě brzo dozvíme, výroba je plánována na rok 2016.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?