SUV Yeti automobilky Škoda všichni známe. Pro náročnější klientelu brzy přijde vrcholový bratr Snowman
Na stále se zvyšující prodeje vozů kategorie SUV (Sport utiliti vehicle) reaguje i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Ta zatím vypustila do boje menší SUV Yeti, přijít však má automobil Snowman.
Nový vůz má být určen náročnější klientele, ať co se týče rozměrů či výbavy. Konkurentem se tak stane vozům typu Mercedes-Benz GLA či řadě X automobilky BMW.
Vnější tvary ponesou hmatatelné znaky Jozefa Kabaně, šéfdesignéra Škody Auto, který je aktuálně zodpovědný za vozy Rapid, Superb, Octavia a další. Těšit se můžeme na charakteristické ostré hrany karoserie, známý tvar a diodové provedení předních a zadních světel, boční linku, táhnoucí se od počátku až na záď, řadu dobře vypadajících prolisů.
Kromě klasického pětimístného provedení se objeví i v nadstandardní sedmimístné verzi. Oba případy zajistí dostatek prostoru pro cestující i zavazadla, široká motorizovaná nabídka pak optimální výkon a dynamiku vozu. Benzinová nabídne agregáty TSI 1,4 l/110 kW a 2,0 l/132 nebo 162 kW, TDI pak 110 a 135 kW. Nízkou spotřebuj zajistí systémy Stop/Start, rekuperace brzdné energie, odpojování válců. Počítá se s automatem DSG, plněním normy Euro 6.
K místu výroby zatím není nic bližšího známo. Dlouhé seznamy objednávek nejen v českých závodech tak zřejmě přenesou produkci na Slovensko. Bližší informace se jistě brzo dozvíme, výroba je plánována na rok 2016.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?