Japonská luxusní odnož představuje další model řady GS. Je úspornější, bezpečnější. Co na to BMW a Mercedes?
Japonská Toyota jde svou řadou GS tvrdě a nesmlouvavě do boje o zákazníky. Jejím nejnovějším modelem se stává GS 300h. V pořadí pátý vůz po GS 250, GS 350, GS 450h a GS 350 AWD, bude vybaven hybridním agregátem a novými bezpečnostními a technologickými prvky.
Dnešní trend úsporných vozidel je jedním z nejvýznamnějších faktorů, které ovlivňují výsledné prodeje a pohled na značku a výrobce většiny zákazníků. Ať se na to díváme jakkoli a ať je náš názor jakýkoli, tvrdé emisní normy zasáhly svět spalovacích motorů, doba trabantů a favoritů je za námi. Nastupují hybridy. Nejedná se o žádné nové zjištění, jen o potvrzení již zdá se neměnného faktu.
Hybridní agregát z automobilu IS 300h je toho příkladem. Kombinuje zážehový čtyřválec s elektromotorem. Princip činnosti sestává z Atkinsonova cyklu, přímého a nepřímého vstřikování, označeného jako D-4S. Výkon kolem 162 kW, spotřeba pod 5,0 litrů na sto kilometrů, emise pod 110g/km. Ano, mluvíme zde o jednom z neúspornějších benzinových motorů, ekologičtějším než extra ekologické diesely od konkurenční BMW.
Značka Lexus je již tak známa, jako záruka kvality a technologické vyspělosti. Poslední model jde tomuto označení příkladem. „Klasické“ vymoženosti řady jsou standardem, oproti zbylým se však 300h chlubí například novým barevným Head-Up Displayem (HUD) s projekcí na přední sklo (viz přiložené foto), parkovacím systémem RCTA, monitorujícím okolí vozu.
V plánu vedení je kromě stávajícího zaměření na asijský (čínský) trh i brzké rozšíření na zbylé kontinenty. Ke konci roku by jsme se tak měli setkat s modely 300h i v evropských zemích, showroomech a rukou nových majitelů. Úspěch je s předpokládanou cenovkou něco přes milion českých korun zaručen.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.