Japonská luxusní odnož představuje další model řady GS. Je úspornější, bezpečnější. Co na to BMW a Mercedes?
Japonská Toyota jde svou řadou GS tvrdě a nesmlouvavě do boje o zákazníky. Jejím nejnovějším modelem se stává GS 300h. V pořadí pátý vůz po GS 250, GS 350, GS 450h a GS 350 AWD, bude vybaven hybridním agregátem a novými bezpečnostními a technologickými prvky.
Dnešní trend úsporných vozidel je jedním z nejvýznamnějších faktorů, které ovlivňují výsledné prodeje a pohled na značku a výrobce většiny zákazníků. Ať se na to díváme jakkoli a ať je náš názor jakýkoli, tvrdé emisní normy zasáhly svět spalovacích motorů, doba trabantů a favoritů je za námi. Nastupují hybridy. Nejedná se o žádné nové zjištění, jen o potvrzení již zdá se neměnného faktu.
Hybridní agregát z automobilu IS 300h je toho příkladem. Kombinuje zážehový čtyřválec s elektromotorem. Princip činnosti sestává z Atkinsonova cyklu, přímého a nepřímého vstřikování, označeného jako D-4S. Výkon kolem 162 kW, spotřeba pod 5,0 litrů na sto kilometrů, emise pod 110g/km. Ano, mluvíme zde o jednom z neúspornějších benzinových motorů, ekologičtějším než extra ekologické diesely od konkurenční BMW.
Značka Lexus je již tak známa, jako záruka kvality a technologické vyspělosti. Poslední model jde tomuto označení příkladem. „Klasické“ vymoženosti řady jsou standardem, oproti zbylým se však 300h chlubí například novým barevným Head-Up Displayem (HUD) s projekcí na přední sklo (viz přiložené foto), parkovacím systémem RCTA, monitorujícím okolí vozu.
V plánu vedení je kromě stávajícího zaměření na asijský (čínský) trh i brzké rozšíření na zbylé kontinenty. Ke konci roku by jsme se tak měli setkat s modely 300h i v evropských zemích, showroomech a rukou nových majitelů. Úspěch je s předpokládanou cenovkou něco přes milion českých korun zaručen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.