Hyundai predstavil v Šanghaji koncept sedanu strednej triedy, ktorý bude určený pre čínsky trh.
Juhokórejská automobilka Hyundai má v ponuke modelov strednej triedy dva sedany – Sonata a i40. Kým prvý z modelov je určený pre juhokórejský a severoamerický trh, druhý model vznikol prioritne pre potreby európanov. Treťou novinkou v triede stredne veľkých sedanov bude Hyundai Mistra, ktorá bude slúžiť číňanom.
Hyundai Mistra sa v koncepčnej podobe predstavil na čoraz viac populárnom autosalóne v Šanghaji. Je nepochybné, že sériová podoba sa od konceptu príliš líšiť nebude, ponúka rozmery 4710x1820x1470 mm, rázvor náprav činí 27700 mm.
Model Mistra bol vyvinutý kórejským dizajnovým strediskom. Tak, ako posledné modely automobilky, aj Mistra prináša výrazný dizajn plný zaoblených kriviek, doplnený o masívne množstvo chrómovaných doplnkov, ktoré sú v Číne žiadané. Maska chladiča je mohutná, svojimi tvarmi pripomína model Sonata. Nový sedan má zacielené na konzervatívnejšiu klientelu s vekom v rozmedzí 20-40 rokov.
Sériová podoba modelu Mistra na seba nenechá dlho čakať, tento model zamieri do predaja ešte v tomto roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?