Omlazená řada francouzského výrobce automobilů zahrnuje Scénic, prodlouženou verzi Grand Scénic a crossover XMod
Každý si tak přijde na své. Prodloužená verze nabídne pěti nebo sedmimístné provedení, velký zavazadlový prostor, jednoprostorové MPV XMod zase dynamičtější jízdu díky systému Extended Grip. Tento systém kontroly adheze napomáhá řidiči optimalizovat pohon na hůře sjízdných površích, jako bláto, sníh a jiné. Zcela intuitivní provedení v podobě otočného ovladače nabídne tři jízdní režimy, a to Normální, Zlepšení trakce a Expert.
U prvně zmiňovaného režimu fungují systémy ESP, ASR normálně. Je zajištěna kontrola dráhy a pohonu s cílem udržet vůz na vozovce. Tento užíváme na kvalitních vozovkách s pevným povrchem. Při přemnutí na druhý režim, řidič signalizuje vozu horší kvalitu vozovky (bláto, písek) a díky systému ASR+ přenechává systému Extended řízení pohonu především předních kol. Točivý moment a celkově řízení pak řidič zcela ovládne na třetí režim. Vše však pouze do rychlosti 40 km/hod na nezpevněných vozovkách.
Co se týče výbav, nabízí modelová řada tři možnosti k výběru. Základní Expression, bohatší Dynamique a vrcholnou Privilege. Modely Scénic a Grand Scénic budou k mání ve všech výše uvedených výbavách, XMod jen v základní a nejvyšší.
Motorizované jednotky čítají benzinové i naftové agregáty, čtyřválce a tříválce. Některé budou vybaveny v rámci úspory paliva systémem Stop&Start či automatem EDC.
Novinka XMod, kombinace crossoveru a jednoprostorového MPV, je vozem pro ty sportovněji a do terénu založené. Vyšší světlá výška, ochrana spodku karoserie, tvarově zajímavě a stylisticky řešený přední a zadní nárazník, dodávají vozu jasných signálů, kde se bude vůz cítit nejlépe. Příjemný je 470 l zavazadlový prostor, multifunkční sedadla, použití nových LED denních svítidel, názorově plurální je pak povinnost použití pneumatik M&S (Mud and Snow).
Nejlevnější provedení začíná na 399 900 Kč, nejvíce si připlatíte za diesel Energy 1,6 dCi 96 kW/130 k FAP Stop & Start. Suma čítá 574 900 Kč.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.