Řada Renault Scénic na českém trhu: k mání jsou tři verze

Stanislav Růžička, 19. dubna 2013, 22:23 Google+

Omlazená řada francouzského výrobce automobilů zahrnuje Scénic, prodlouženou verzi Grand Scénic a crossover XMod

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
renault scénic xmod

renault scénic xmod | foto: Renault

Sdílejte článek

Každý si tak přijde na své. Prodloužená verze nabídne pěti nebo sedmimístné provedení, velký zavazadlový prostor, jednoprostorové MPV XMod zase dynamičtější jízdu díky systému Extended Grip. Tento systém kontroly adheze napomáhá řidiči optimalizovat pohon  na hůře sjízdných površích, jako bláto, sníh a jiné. Zcela intuitivní provedení v podobě otočného ovladače nabídne tři jízdní režimy, a to Normální, Zlepšení trakce a Expert.

 

U prvně zmiňovaného režimu fungují systémy ESP, ASR normálně. Je zajištěna kontrola dráhy a pohonu s cílem udržet vůz na vozovce. Tento užíváme na kvalitních vozovkách s pevným povrchem. Při přemnutí na druhý režim, řidič signalizuje vozu horší kvalitu vozovky (bláto, písek) a díky systému ASR+ přenechává systému Extended řízení pohonu především předních kol. Točivý moment a celkově řízení pak řidič zcela ovládne na třetí režim. Vše však pouze do rychlosti 40 km/hod na nezpevněných vozovkách.

Co se týče výbav, nabízí modelová řada tři možnosti k výběru. Základní Expression, bohatší Dynamique a vrcholnou Privilege. Modely Scénic a Grand Scénic budou k mání ve všech výše uvedených výbavách, XMod jen v základní a nejvyšší.

 

Motorizované jednotky čítají benzinové i naftové agregáty, čtyřválce a tříválce. Některé budou vybaveny v rámci úspory paliva systémem Stop&Start či automatem EDC.

Novinka XMod, kombinace crossoveru a jednoprostorového MPV, je vozem pro ty sportovněji a do terénu založené. Vyšší světlá výška, ochrana spodku karoserie, tvarově zajímavě a stylisticky řešený přední a zadní nárazník, dodávají vozu jasných signálů, kde se bude vůz cítit nejlépe. Příjemný je 470 l zavazadlový prostor, multifunkční sedadla, použití nových LED denních svítidel, názorově plurální je pak povinnost použití pneumatik M&S (Mud and Snow).

 

Nejlevnější provedení začíná na 399 900 Kč, nejvíce si připlatíte za diesel Energy 1,6 dCi 96 kW/130 k FAP Stop & Start. Suma čítá 574 900 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Řada Renault Scénic na českém trhu: k mání jsou tři verze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

škoda superb

Nové FOTO Škody Superb: Nižší spotřeba, více prostoru a výraznější design

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud