Omlazená řada francouzského výrobce automobilů zahrnuje Scénic, prodlouženou verzi Grand Scénic a crossover XMod
Každý si tak přijde na své. Prodloužená verze nabídne pěti nebo sedmimístné provedení, velký zavazadlový prostor, jednoprostorové MPV XMod zase dynamičtější jízdu díky systému Extended Grip. Tento systém kontroly adheze napomáhá řidiči optimalizovat pohon na hůře sjízdných površích, jako bláto, sníh a jiné. Zcela intuitivní provedení v podobě otočného ovladače nabídne tři jízdní režimy, a to Normální, Zlepšení trakce a Expert.
U prvně zmiňovaného režimu fungují systémy ESP, ASR normálně. Je zajištěna kontrola dráhy a pohonu s cílem udržet vůz na vozovce. Tento užíváme na kvalitních vozovkách s pevným povrchem. Při přemnutí na druhý režim, řidič signalizuje vozu horší kvalitu vozovky (bláto, písek) a díky systému ASR+ přenechává systému Extended řízení pohonu především předních kol. Točivý moment a celkově řízení pak řidič zcela ovládne na třetí režim. Vše však pouze do rychlosti 40 km/hod na nezpevněných vozovkách.
Co se týče výbav, nabízí modelová řada tři možnosti k výběru. Základní Expression, bohatší Dynamique a vrcholnou Privilege. Modely Scénic a Grand Scénic budou k mání ve všech výše uvedených výbavách, XMod jen v základní a nejvyšší.
Motorizované jednotky čítají benzinové i naftové agregáty, čtyřválce a tříválce. Některé budou vybaveny v rámci úspory paliva systémem Stop&Start či automatem EDC.
Novinka XMod, kombinace crossoveru a jednoprostorového MPV, je vozem pro ty sportovněji a do terénu založené. Vyšší světlá výška, ochrana spodku karoserie, tvarově zajímavě a stylisticky řešený přední a zadní nárazník, dodávají vozu jasných signálů, kde se bude vůz cítit nejlépe. Příjemný je 470 l zavazadlový prostor, multifunkční sedadla, použití nových LED denních svítidel, názorově plurální je pak povinnost použití pneumatik M&S (Mud and Snow).
Nejlevnější provedení začíná na 399 900 Kč, nejvíce si připlatíte za diesel Energy 1,6 dCi 96 kW/130 k FAP Stop & Start. Suma čítá 574 900 Kč.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.