Mnichovská automobilka vypustila do světa druhou řadu fotografií SAV X4 s přídomkem Concept. X6 se tak dočkalo menšího sourozence
BMW Group vypouští do světa další novinku vozidel X. Jedná se doposud o pátý model řady, označované jako SAV (Sports Activity Vehicle) – segment luxusních crossoverů, vyznačující se kvalitním a moderním zpracováním exteriéru i interiéru.
Poslední X4 navazuje na modely X6 a X3. Umě kombinuje známé tvary řady X, mezi které patří charakteristická přední maska, zejména dělená mřížka chladiče s chromovými lištami, prolisy kapoty se symbolem automobilky a „full-LED“ přední světlomety. Boční pohled nabídne dynamické křivky karoserie kupé. Rychlé zkosení zádi s netypicky pěti dveřmi, zadní pak dvojici atraktivních LED světlometů a tlumičů výfuku, tvořící kompaktní celek.
Nový Concept má podobné rozměry jako X3. Dlouhý je 4648 mm, široký 1915 mm, vysoký 1 622 mm. Rozvor mezi nápravami činí 2810 mm.
Pohledově dlouhá příď jistě neomezí rozměry a objem zavazadlového prostoru. Ten předpokládáme na solidních 500 l. Celková podoba vozu X3 zřejmě povede k užití stejných či mírně upravených motorizovaných jednotek. Jasnější kontury získáme již 20.4.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?