Mercedes pripravuje pre autosalón v Šanghaji premiéru konceptu najmenšieho SUV s označením GLA.
Nemecký Mercedes do poslednej chvíle utajoval podobu pripravovaného najmenšieho SUV značky, ktoré sa hierarchicky zaradí pod modely GLK, M, GL a offroad G. Oficiálna premiéra konceptu bola naplánovaná na autosalón v Šanghaji, ktorý otvorí svoje brány o pár dní. Na internet sa však dostali fotografie konceptu o čosi skôr.
Mercedes-Benz GLA sa od väčších súrodencov bude líšiť aj priečnou zástavbou motorov. Darcom technológií by sa mal stať nedávno predstavený štýlový sedan CLA. Pod kapotou by sa mali objaviť benzínové preplňované štvorvalce s objemom 1,6 a 2,0 litra, rovnako aj naftové motory s objemom 1,8 a 2,2 litra. Samozrejmosťou budú aj verzie s pohonom oboch náprav, pre tieto verzie sa stane štandardom 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka.
Mercedes zatiaľ o oficiálnych parametroch novinky mlčí, rázvorom s hodnotou 2699 mm a ostatnými rozmermi by mal byť Mercedes GLA podobný najväčšiemu konkurentovi Range Rover Evoque. Na autosalóne v Šanghaji sa v svetovej premiére verejnosti odhalí koncept, odhalenie sériovej podoby modelu GLA je naplánované na jesennom autosalóne vo Frankfurte.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.