Mercedes pripravuje pre autosalón v Šanghaji premiéru konceptu najmenšieho SUV s označením GLA.
Nemecký Mercedes do poslednej chvíle utajoval podobu pripravovaného najmenšieho SUV značky, ktoré sa hierarchicky zaradí pod modely GLK, M, GL a offroad G. Oficiálna premiéra konceptu bola naplánovaná na autosalón v Šanghaji, ktorý otvorí svoje brány o pár dní. Na internet sa však dostali fotografie konceptu o čosi skôr.
Mercedes-Benz GLA sa od väčších súrodencov bude líšiť aj priečnou zástavbou motorov. Darcom technológií by sa mal stať nedávno predstavený štýlový sedan CLA. Pod kapotou by sa mali objaviť benzínové preplňované štvorvalce s objemom 1,6 a 2,0 litra, rovnako aj naftové motory s objemom 1,8 a 2,2 litra. Samozrejmosťou budú aj verzie s pohonom oboch náprav, pre tieto verzie sa stane štandardom 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka.
Mercedes zatiaľ o oficiálnych parametroch novinky mlčí, rázvorom s hodnotou 2699 mm a ostatnými rozmermi by mal byť Mercedes GLA podobný najväčšiemu konkurentovi Range Rover Evoque. Na autosalóne v Šanghaji sa v svetovej premiére verejnosti odhalí koncept, odhalenie sériovej podoby modelu GLA je naplánované na jesennom autosalóne vo Frankfurte.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?