Mercedes pripravuje pre autosalón v Šanghaji premiéru konceptu najmenšieho SUV s označením GLA.
Nemecký Mercedes do poslednej chvíle utajoval podobu pripravovaného najmenšieho SUV značky, ktoré sa hierarchicky zaradí pod modely GLK, M, GL a offroad G. Oficiálna premiéra konceptu bola naplánovaná na autosalón v Šanghaji, ktorý otvorí svoje brány o pár dní. Na internet sa však dostali fotografie konceptu o čosi skôr.
Mercedes-Benz GLA sa od väčších súrodencov bude líšiť aj priečnou zástavbou motorov. Darcom technológií by sa mal stať nedávno predstavený štýlový sedan CLA. Pod kapotou by sa mali objaviť benzínové preplňované štvorvalce s objemom 1,6 a 2,0 litra, rovnako aj naftové motory s objemom 1,8 a 2,2 litra. Samozrejmosťou budú aj verzie s pohonom oboch náprav, pre tieto verzie sa stane štandardom 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka.
Mercedes zatiaľ o oficiálnych parametroch novinky mlčí, rázvorom s hodnotou 2699 mm a ostatnými rozmermi by mal byť Mercedes GLA podobný najväčšiemu konkurentovi Range Rover Evoque. Na autosalóne v Šanghaji sa v svetovej premiére verejnosti odhalí koncept, odhalenie sériovej podoby modelu GLA je naplánované na jesennom autosalóne vo Frankfurte.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?