Cenově dostupný sportovní Ford. To je nová Fiesta ST. Můžeme ji mít již za 459 150 Kč
Ford Fiesta ST je aktuálně nejlepší sportovní hatchback na trhu. Za 459 150 Kč získáme hravý, stylový a funkční automobil, který Vám daruje, v případě výraznějšího sešlápnutí pedálu, chvilky nezapomenutelné radosti a štěstí.
Vůz, vyvíjený oddělením Ford Team RS, doznal řady změn v interiéru i exteriéru. Mezi ty designové patří nový nárazník, prahy, mřížka chladiče, střešní spoiler na zádi, sedmnáctipalcová litá kola a vkusná dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Vnitřek vozu utváří sportovní sedačky Recaro, hliníkové pedály, pěkná sportovní řadící páka a v neposlední řadě neopomeňme zmínit nové odstíny laku – červenou Race, oranžovou Molten a modrou Spirit.
Co se týče techniky - výrazných změn doznal podvozek, řízení i brzdy. Typické jsou kratší a tužší pružiny, snížené těžiště o 15 mm, systém stranového přesměrování točivého momentu (eTVC), elektronický stabilizační systém (ESP) se třemi režimy (On, vypnutá kontrola trakce a Off) , kotoučové brzdy. Přední, zvětšené o 19 mm, jsou premiérově doplněny zadními, větším posilovačem.
1 163 kg lehký hatchback pohání 1,6 litrový EcoBoost s maximálním výkonem 134 kW (180 koní) a točivým momentem 240 N.m., kterým disponuje na prahu 2 000 ot./min. Turbem přeplňovaný agregát zrychlí z 0-100 za 6,9 sekundy a ručička tachometru se zastaví na solidních 220 km/h.
Kombinovaná spotřeba se papírově pohybuje kolem 6,9 l/100 km. Díky tomu má být automobil použitelný i v klasickém provozu. K prvnímu představení došlo 4.4. na 11. brněnském autosaloně společně s dalšími novinkami značky Ford.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?