Cenově dostupný sportovní Ford. To je nová Fiesta ST. Můžeme ji mít již za 459 150 Kč
Ford Fiesta ST je aktuálně nejlepší sportovní hatchback na trhu. Za 459 150 Kč získáme hravý, stylový a funkční automobil, který Vám daruje, v případě výraznějšího sešlápnutí pedálu, chvilky nezapomenutelné radosti a štěstí.
Vůz, vyvíjený oddělením Ford Team RS, doznal řady změn v interiéru i exteriéru. Mezi ty designové patří nový nárazník, prahy, mřížka chladiče, střešní spoiler na zádi, sedmnáctipalcová litá kola a vkusná dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Vnitřek vozu utváří sportovní sedačky Recaro, hliníkové pedály, pěkná sportovní řadící páka a v neposlední řadě neopomeňme zmínit nové odstíny laku – červenou Race, oranžovou Molten a modrou Spirit.
Co se týče techniky - výrazných změn doznal podvozek, řízení i brzdy. Typické jsou kratší a tužší pružiny, snížené těžiště o 15 mm, systém stranového přesměrování točivého momentu (eTVC), elektronický stabilizační systém (ESP) se třemi režimy (On, vypnutá kontrola trakce a Off) , kotoučové brzdy. Přední, zvětšené o 19 mm, jsou premiérově doplněny zadními, větším posilovačem.
1 163 kg lehký hatchback pohání 1,6 litrový EcoBoost s maximálním výkonem 134 kW (180 koní) a točivým momentem 240 N.m., kterým disponuje na prahu 2 000 ot./min. Turbem přeplňovaný agregát zrychlí z 0-100 za 6,9 sekundy a ručička tachometru se zastaví na solidních 220 km/h.
Kombinovaná spotřeba se papírově pohybuje kolem 6,9 l/100 km. Díky tomu má být automobil použitelný i v klasickém provozu. K prvnímu představení došlo 4.4. na 11. brněnském autosaloně společně s dalšími novinkami značky Ford.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?