Ford Fiesta: pravý hot hatch

Stanislav Růžička, 7. dubna 2013, 06:00 Google+

Cenově dostupný sportovní Ford. To je nová Fiesta ST. Můžeme ji mít již za 459 150 Kč

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ford fiesta

ford fiesta | foto: Ford

Sdílejte článek

Ford Fiesta ST je aktuálně nejlepší sportovní hatchback na trhu. Za 459 150 Kč získáme hravý, stylový a funkční automobil, který Vám daruje, v případě výraznějšího sešlápnutí pedálu, chvilky nezapomenutelné radosti a štěstí.

 

Vůz, vyvíjený oddělením Ford Team RS, doznal řady změn v interiéru i exteriéru. Mezi ty designové patří nový nárazník, prahy, mřížka chladiče, střešní spoiler na zádi, sedmnáctipalcová litá kola a vkusná dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Vnitřek vozu utváří sportovní sedačky Recaro, hliníkové pedály, pěkná sportovní řadící páka a v neposlední řadě neopomeňme zmínit nové odstíny laku – červenou Race, oranžovou Molten a modrou Spirit.

Co se týče techniky - výrazných změn doznal podvozek, řízení i brzdy. Typické jsou kratší a tužší pružiny, snížené těžiště o 15 mm, systém stranového přesměrování točivého momentu (eTVC), elektronický stabilizační systém (ESP) se třemi režimy (On, vypnutá kontrola trakce a Off) , kotoučové brzdy. Přední, zvětšené o 19 mm, jsou premiérově doplněny zadními, větším posilovačem.

1 163 kg lehký hatchback pohání 1,6 litrový EcoBoost s maximálním výkonem 134 kW (180 koní) a točivým momentem 240 N.m., kterým disponuje na prahu 2 000 ot./min.  Turbem přeplňovaný agregát zrychlí z 0-100 za 6,9 sekundy a ručička tachometru se zastaví na solidních 220 km/h.

Kombinovaná spotřeba se papírově pohybuje kolem 6,9 l/100 km. Díky tomu má být automobil použitelný i v klasickém provozu. K prvnímu představení došlo 4.4. na 11. brněnském autosaloně společně s dalšími novinkami značky Ford.

Vytisknout

Diskuze: Ford Fiesta: pravý hot hatch

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Škoda Auto: velké investice do produkce

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud